Talere & indhold

Simon Stubben
Cloud Lead & Principal Consultant

DevoTalk: Skyen for begyndere

v. Simon Stubben, Cloud Lead & Principal Consultant, Devoteam, d. 10. marts kl. 10-11.

Vil du gerne have en basal forståelse for skyen, de elementære services, og hvorfor skyen kan være et bedre sted for dit it-miljø? Så kom og vær med til en hel time i skyen, hvor Devoteams Cloud Lead Simon Stubben vil give en interaktiv introduktion. Tilmeld dig her.

Emner der dækkes på webinaret:

  • Basal forståelse af skyen
  • Forståelse af de elementære services i skyen
  • Basal forståelse af omkostningsmodellen i skyen
  • Basal forståelse af, hvordan skyen bedst kan udnyttes.

Simon afholder endnu et webinar d. 6. april: Få et indblik i data operations vha. cloud. Læs mere her

Du kan også lytte til Simons tidligere afholdte DevoTalks:

Simon Stubben

Simon er en berejst it-konsulent, som de sidste 7 år har boet, og skabt sig erfaringer fra fire forskellige lande i tre kontinenter. Størstedelen af Simons erfaringer kommer fra arbejde med egne og mindre virksomheder, hvorfor "on-premise" faktisk er nyt og spændende for ham, da han - indtil han vendte tilbage til Danmark i 2019 - kun havde erfaring med cloud computing. Med denne erfaring giver det god mening, at Simon i dag er ivrig efter vise, hvad cloud computing kan gennem sit arbejde hos i Architecture & Cloud-teamet hos Devoteam.

Læs mere

Rasmus Arendal
Senior Consultant

DevoTalk: Brug af Design Thinking i udviklingen af virksomhedens digitale strategi

v. Troels Astrup, Business Director & Rasmus Arendal, Senior Consultant, Devoteam, d. 18. marts kl. 14-15.00.

Design Thinking forbindes traditionelt med udviklingen af brugervendte produkter og services. Men metoden og værktøjerne er mindst lige så anvendelige til at udvikle og udbrede centrale elementer for en digital virksomhed, såsom en digital strategi, en innovativ digital kultur og en digital organisationsstruktur.

Kom med til dette webinar, hvor Rasmus Arendal og Troels Astrup, med udgangspunkt i konkrete cases, vil fortælle om den succesfulde digitale transformation, og hvordan Design Thinking spiller en afgørende rolle i processen. Tilmeld dig her

Se også Rasmus tidligere afholdte DevoTalks:

Rasmus Arendal

Rasmus er Seniorkonsulent hos Devoteam og besidder stærke rådgivningskompetencer inden for Design Thinking, servicedesign, UX-design, innovation og digital forretningsudvikling. Rasmus har tidligere været UX og Design Manager hos Wizkids, hvor han var ansvarlig for brugerfokus og innovationstiltag, på tværs af virksomhedens produkter og platforme. 

Læs mere

Troels Astrup
Business Director

DevoTalk: Brug af Design Thinking i udviklingen af virksomhedens digitale strategi

v. Troels Astrup, Business Director & Rasmus Arendal, Senior Consultant, Devoteam, d. 18. marts kl. 14-15.00.

Design Thinking forbindes traditionelt med udviklingen af brugervendte produkter og services. Men metoden og værktøjerne er mindst lige så anvendelige til at udvikle og udbrede centrale elementer for en digital virksomhed, såsom en digital strategi, en innovativ digital kultur og en digital organisationsstruktur.

Kom med til dette webinar, hvor Rasmus Arendal og Troels Astrup, med udgangspunkt i konkrete cases, vil fortælle om den succesfulde digitale transformation, og hvordan Design Thinking spiller en afgørende rolle i processen. Tilmeld dig her

Du kan også lytte til Troels tidligere afholdte DevoTalks:

  • På den anden side af COVID-19 – hvordan gør vi os klar, og hvad bliver ”The New Normal”? Find optagelsen her. 
  • Digital modenhed - hvorfor er der organisationer, der har bedre succes med udnyttelse af teknologi end andre?  Find optagelsen her.

Troels Astrup

Troels Astrup brænder for den digitale agenda og specielt for at hjælpe organisationer med strategisk og operationelt med at udvikle den digitale muskel i virksomheder og organisationer til at kontinuerligt at agere i den digitale verden. En verden, der konstant er i forandring, og hvor kravet til organisationers konstante forandring er det nye normale.

Læs mere

Lars Kirstein
Business Director

DevoTalk: Digital Transformation strategisk - og i praksis

v. Lars Kirstein, Business Director, Devoteam, d. 23. marts kl. 10-10.30.

Alle taler om de mange muligheder en digitalisering af processer, arbejdsgange, metoder, kundedialog og meget andet giver af fordele, som direkte kan aflæses i form af øget omsætning og større indtjening sammenlignet med konkurrenterne.

Men hvordan gribes denne mulighed an strategisk og operationelt i en travl hverdag? Hvor lang tid tager det før resultaterne viser sig? Hvad kræver det af kompetencer? Og hvor meget skal der investeres?

På denne DevoTalk vil vi komme med forslag til, hvordan ledelsen kan initiere den Digitale Transformation både strategisk, operationelt og organisatorisk. Vi vil komme med praktiske forslag til, hvordan der både arbejdes strategisk i ''maskinrummet'' og i ''helikopter perspektiv''. Vi vil berøre, hvilke digitale egenskaber (kompetencer), organisatoriske egenskaber (ledelse) og platforms egenskaber (stabil back-end/agil front-end), der skal til at for konvertere digitale ''enablers'' til en konkurrencefordel. Tilmeld dig her

Lars Kirstein

Lars er Business Director hos Devoteam og er ekspert inden for strategisk rådgivning omkring digital transformation. Lars har solid erfaring fra øverste ledelsesniveau, hos bl.a. B&O, Acer samt PostNord Strålfors Information Logistics mfl., og han har tilmed over 20 års bestyrelseserfaring. 

Læs mere

Erik Lennings
Director

DevoTalk: Tag temperaturen på dit igangværende ERP-projekt

v. Erik Lennings, Director, Devoteam, d. 25. marts kl. 10-10.30.

Er du i tvivl om dit igangværende ERP-projekt er på rette vej, og har du stillet dig selv nogle af nedenstående spørgsmål:

• Er der den nødvendige fremdrift i forhold til tidsplan og projektøkonomi?
• Er projektleverancerne i den ”rigtige” kvalitet?
• Er de nødvendige forandringsledelsesaktiviteter sat i værk?
• Er der fokus nok på de forretningsmæssige gevinster ved projektet?
• Håndteres projektets risici godt nok?

Så lyt med på denne DevoTalk om ”ERP Project Review”, som giver dig tips og tricks til, hvordan du kan bringe dit igangværende ERP projekt sikkert i mål. Tilmeld dig her

Du kan også se Eriks tidligere afholdte DevoTalks:



Læs mere

Anders Kring
Data Engineer

DevoTalk: Få et indblik i data operations vha. cloud

v. Simon Stubben, Cloud Lead & Principal Consultant, Devoteam, og Anders Kring, Data Engineer, Inviso by Devoteam, d. 6. april kl. 10-10.30.

Skyens data services er en ny stjerne på enterprise data platform himlen. Med disse services får du større fleksibilitet ift., hvor og hvordan data opbevares, samt en mulighed for at udnytte de mange kræfter skyen tilbyder.

Men flere muligheder kan også give større kompleksitet, og dataoverblikket kan tabes. Så, hvordan sørger vi for at overholde vores datapolitikker - både internt og eksternt? Lyt med når vores cloud og data-nørder Simon Stubben og Anders Kring taler om og viser, hvordan skyen kan bearbejde store mængder data og hjælpe dig med at automatisere din data governance. Tilmeld dig her

Se også Anders tidligere afholdte DevoTalk: 





Anders Kring

Anders arbejder med at hjælpe kunder med at udleve deres data-potentiale. Dette gør han igennem alt fra datastrategier til konkret implementation af Machine Learning modeller. Han har en lang historik inden for mediebranchen, hvor han blandt andet har været ansvarlig for digital forretningsudvikling og innovation i Berlingske Media, og Digital Produkt og Data ansvarlig i TV 2. 

Læs mere

Jørgen Papadopoulos
Partner

DevoTalk: Identity Governance on ServiceNow with Clear Skye

By Jørgen Papadopoulos, Partner, Devoteam, 8 April, 2:00 – 2:45pm

Join Devoteam and Clear Skye to explore how building your Identity Governance & Administration program on ServiceNow is a better way to IGA. Built on the Now Platform, Clear Skye solves the problems of traditional IGA while leveraging your existing ServiceNow investment.

Register for the live webinar to learn more about the flexibility and ease of use of the Clear Skye product, and to hear how customers and partners have successfully deployed it. Register here

In this webinar you'll learn:

  • Clear Skye product capabilities
  • Customer success stories and partner perspectives
  • Benefits of being native to the Now platform and how to achieve rapid results
  • Build vs. buy? Benefits to buying an off-the-shelf Built On Now IGA solution.

Jørgen Papadopoulos

Jørgen er Partner i Devoteam og en af de primære kræfter bag væksten i Devoteams unikke division for Risk & Security. Jørgen har blandt andet udviklet løsninger inden for digitalisering og automatisering af eksempelvis GDPR og GRC (Government, Risk Management & Compliance). Yderligere har han hjulpet store danske virksomheder med ISO 27001 certificering, GDPR og Cyber Security programmer.

Læs mere

Paul Walker
Product Owner, Clear Skye

DevoTalk: Identity Governance on ServiceNow with Clear Skye

By Jørgen Papadopoulos, Partner, Devoteam, and Paul Walker, Clear Skye, 8 April, 2:00 – 2:45pm (In English)

Join Devoteam and Clear Skye to explore how building your Identity Governance & Administration program on ServiceNow is a better way to IGA. Built on the Now Platform, Clear Skye solves the problems of traditional IGA while leveraging your existing ServiceNow investment.Register for the live webinar to learn more about the flexibility and ease of use of the Clear Skye product, and to hear how customers and partners have successfully deployed it. Register here

In this webinar you'll learn:

  • Clear Skye product capabilities
  • Customer success stories and partner perspectives
  • Benefits of being native to the Now platform and how to achieve rapid results
  • Build vs. buy? Benefits to buying an off-the-shelf Built On Now IGA solution.

Paul Walker

Paul Walker is a subject matter expert specialising in the field of Identity and Access Management(IAM) for 25 years. Currently Product Owner at Clear Skye, Paul leads the product management function directing the innovation of IGA on Clear Skye to help customers exceed their IGA expectations natively on the Now platform. Paul held a variety of international positions within software R&D Program Management, Technical Sales and Product Management positions for leading IAM companies such as Sun Microsystems, Oracle, Dell and One Identity. Paul's passionate about leading edge technology and helping customers achieve their digital goals through the successful adoption of IAM.

Læs mere

Rasmus Facius
Consultant

Procesautomatisering - opbygning af en solid pipeline

v. Rasmus Facius, Automation Consultant, Devoteam d. 13. april kl. 10-10.30.

Har I automatiseret de første processer, men knokler med fortsat at kunne levere værdifulde automatiseringer til yderligere effektivisering og optimering? Såfremt dette ringer en klokke, så er I stødt på en udfordring mange virksomheder stifter bekendtskab med i deres automatiseringsrejse; nemlig opbygning af en pipeline med solide proceskandidater, som skal sikre en lind strøm af fremtidige automatiseringer.

Lyt med når Rasmus Facius præsenterer konkrete værktøjer og metoder til opbygning af en pipeline gennem identificering, vurdering og prioritering af processer, samt hvordan man effektivt håndterer og vedligeholder en pipeline. Tilmeld dig her

Du kan også se Rasmus tidligere afholdte DevoTalks:

  • Professionel automatisering af forretningsprocesser kræver en metodisk tilgang. Se optagelsen her.  
  • Business Automation (RPA) i Region Midtjylland har fjernet flaskehalsen i IT.  Se optagelsen her

Rasmus Facius

Rasmus er certificeret RPA udvikler, og har drevet adskillige RPA initiativer, herunder stået for udviklingen af mere end 100 automatiserede processer. Den store erfaring giver Rasmus i dag videre til vores kunder, og hjælper dem med selv at opnå succes med business automation. 

Læs mere

Martin Mølvig
Expert Director, Devoteam

DevoTalk: Security Operations - Kom godt i gang

v. Frederik Helweg-Larsen, Expert Director, og Martin Mølvig, Expert Director, Devoteam, d. 15. april kl. 10-10.45.

Security Operations, SecOps, SOC, SAC, SIEM - er alle begreber, der bliver anvendt meget for tiden. Baggrunden er et behov for at få en mere operationel og handlingsorienteret tilgang til Cybersikkerhed, med en bedre evne til at opdage og forhindre angreb og uønsket aktivitet. Det er jungle at navigere i, med mange leverandører og flotte salgspræsentationer. Hvordan får man overblik, og får lagt en plan? Truslen mod vores cyber- og informationssikkerhed betyder, at det er nødvendigt med en aktiv og operationel tilgang til sikkerhed. Evnen til at opdage angreb eller fejl i tide er afgørende for at kunne begrænse konsekvenserne. Men, hvordan kommer man godt i gang uden at slå et for stort brød op fra starten? På denne DevoTalk deler vi vores erfaringer fra opbygninger af basale kapabiliteter og giver dig nogle værdifulde tips, som du kan gå i gang med selv. Tilmeld dig her.

  • Opbygning, krav og forventninger - hvilken kapabilitet taler vi om?
  • Valg af leverandører og teknologi - skal jeg bygge eller købe?
  • Start med det basale - elementer der har stor effekt
  • Drift og samarbejde - hvordan skal det fungere i praksis?
  • Udbytte og KPI - hvilken værdi skal der komme ud af det?
  • Aktivitetsplan - sådan kommer du i gang

Martin og Frederik afholder endnu en DevoTalk, omkring Security Operations, for de erfarne som er klar til at skifte gear, og gå videre med indsatserne:


    Martin Mølvig

    Martin Mølvig er Expert Director i Devoteams division for Risk & Security. Han har over 20 års erfaring inden for bl.a. innovation, forretningsudvikling, digitalisering og sikkerhed, og arbejder til daglig med at styrke virksomheders operationelle sikkerhed samt sikkerhed ift. cloud. Martin har desuden tidligere gjort lang karriere hos IBM, hvor han senest var ansat som Nordic Business Development Leader.

    Læs mere

    Michael Skov Thomsen
    Senior Consultant, Devoteam

    TechTalk: Hvordan ITOM understøtter forskellige roller

    v. Michael Skov Thomsen, Senior Consultant, Devoteam og Kim Rasmussen, Senior Advisory Solution Consultant, ServiceNow, d. 14. april kl. 10.00-11.30.

    Oplev hvordan diverse nøglepersoner i din organisation aktivt kan bruge ITOM til at optimere den fælles serviceleverance, bl.a. ved at skabe et overblik over infrastruktur og services, reducere nedetid og automatisere processer - noget som ultimativt skal styrke samarbejdet mellem IT og service delivery, og dermed gøre IT endnu bedre til at understøtte forretningen.

    Denne TechTalk tager udgangspunkt i hverdagsscenarier for en række fagpersoner med forskellige baggrunde og behov, og vil via en produktdemo fra ServiceNow vise, hvordan ITOM kan være en gevinst for disse nøglepersoner. Tilmeld dig her

    Se også Michaels tidligere afholdte DevoTalk: Kom godt i gang med ITOM.  Se optagelsen her


    Michael Skov Thomsen

    Michael er en af vores meget erfarne konsulenter med en stor passion for ServiceNow's ITOM-suite, inden for hvilken han har alle certificeringer. Michael har mere end 15 års erfaring inden for IT-infrastruktur og ITSM, hvoraf han de sidste 10 år har arbejdet som konsulent. Som konsulent har Michael beskæftiget sig med Microsoft SCOM og ServiceNow på både det tekniske og procesmæssige niveau.

    Læs mere

    Frederik Helweg-Larsen
    Expert Director

    DevoTalk: Security Operations - Kom godt i gang

    v. Frederik Helweg-Larsen, Expert Director, og Martin Mølvig, Expert Director, Devoteam, d. 15. april kl. 10-10.45.

    Security Operations, SecOps, SOC, SAC, SIEM - er alle begreber, der bliver anvendt meget for tiden. Baggrunden er et behov for at få en mere operationel og handlingsorienteret tilgang til Cybersikkerhed, med en bedre evne til at opdage og forhindre angreb og uønsket aktivitet. Det er jungle at navigere i, med mange leverandører og flotte salgspræsentationer. Hvordan får man overblik, og får lagt en plan? Truslen mod vores cyber- og informationssikkerhed betyder, at det er nødvendigt med en aktiv og operationel tilgang til sikkerhed. Evnen til at opdage angreb eller fejl i tide er afgørende for at kunne begrænse konsekvenserne. Men, hvordan kommer man godt i gang uden at slå et for stort brød op fra starten? På denne DevoTalk deler vi vores erfaringer fra opbygninger af basale kapabiliteter og giver dig nogle værdifulde tips, som du kan gå i gang med selv. Tilmeld dig her

    • Opbygning, krav og forventninger - hvilken kapabilitet taler vi om?
    • Valg af leverandører og teknologi - skal jeg bygge eller købe?
    • Start med det basale - elementer der har stor effekt
    • Drift og samarbejde - hvordan skal det fungere i praksis?
    • Udbytte og KPI - Hvilken værdi skal der komme ud af det?
    • Aktivitetsplan - sådan kommer du i gang

    Du kan også deltage på Frederiks næste DevoTalks:

        Frederik Helweg-Larsen

        Frederik er specialist i Cyber- og informationssikkerhed og har mere end 25 års erfaring med at styrke digitaliseringen i danske virksomheder. Frederik arbejder med at skabe sammenhæng mellem digitale strategier, sikkerhedskrav og operationel implementering. Frederik er desuden kaptajn og netværksbrancheofficer i Samtænkningssektionen, hvor han driver et netværk for national digital resiliens. 

        Læs mere

        Pernille Stege Geil
        Partner

        DevoTalk: Findings fra ny Contract Management markedsanalyse

        v. Pernille Stege Geil, Partner, Devoteam d. 22. april kl. 10-10.45.

        Devoteam udgiver for 3. gang sin Contract Management-rapport, der bl.a. går tæt på disciplinen, kravene til organisering, værdiskabelse, strategien, automation, sustainability og ikke mindst systemunderstøttelsen. Denne gang har vi primært fokus på dedikerede Contract Management-systemer, hvor markedet er bredt og udefineret. Vi har således analyseret graden af systemunderstøttelse for de mest grundlæggende Contract Management-funktioner.

        Lyt med på denne DevoTalk, hvor vi løfter sløret for findings fra rapporten og perspektiverer fagområdet med praktisk erfaring fra kunder og leverandørmarkedet. Vi ønsker at sætte fokus på det brede marked og systemernes forskelligheder i forhold til kunders behov. Tilmeld dig her

        Se også Pernilles tidligere afholdte DevoTalk: 

        Pernille Stege Geil

        Pernille har specialiseret sig i Contract Management med fokus på IT. Hun  har arbejdet med Contract Management samt udbud og anskaffelser både på leverandør- og kundesiden i mere end 10 år. Ud over undervisningen arbejder Pernille på Contract Management-projekter hos primært offentlige kunder. Hun assisterer med definering af rollen, implementering i organisationen, modning, udvikling af koncepter og drejebøger og konkret udførelse af Contract Management.

        Læs mere

        Nikolaj Grarup
        Agile Project Manager, Jayway by Devoteam

        DevoTalk: Få succes med dine digitale produkter

        Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

        Skaber dine digitale produkter ikke den ønskede værdi? Har du flere digitale produkter i din pipeline, end du kan realisere? Kæmper du med at få de digitale produkter ud til dine kunder? Så er du ikke alene. At udvikle digitale produkter er et komplekst foretagende, hvor evnen til at eksekvere og skabe værdi for kunderne repræsenterer en vigtig konkurrencemæssig fordel. 

        På dette webinar, onsdag d. 16. december, kl. 10-10.30, vil Nikolaj Grarup, Agile Project Manager i Jayway by Devoteam, dele nogle af vores erfaringer i, hvordan man sikrer succes for virksomhedens digitale produkter. Med over 20 års erfaring i udvikling af digitale produkter for vores kunder i ind- og udland, kommer vi med en rygsæk fyldt med gode råd. 

        Nikolaj Grarup

        Nikolaj er agil projektleder hos Jayway, som er en del af Devoteam. Nikolaj er ekspert i agil projektstyring og leder i sit daglige arbejde udviklingen af digitale løsninger i Jayway by Devoteams tværfaglige teams. Nikolaj finder stor glæde, når teknologi anvendes til at løse reelle problemer. Han oplever særligt succes, når en digital løsning skaber den forventede værdi for både brugeren og forretningen. 

        Læs mere

        Peter Nørregaard
        Expert Director

        Væk fra det gamle legacy IT? Find den rigtige vej frem

        Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

        Når virksomheden ønsker at komme af med sit legacy IT, kan det virke uoverskueligt. Men der er flere veje frem, alt efter hvad man ønsker at opnå. Tirsdag d. 15. december, kl. 10-10.30 kan du opleve Expert Director, Peter Nørregaard, en af Devoteams eksperter i arkitektur og cloud, fortælle, med udgangspunkt i et par kundecases, om gode overvejelser og strategier, der kan belyse vejen frem.

        Du kan også se Peters tidligere afholdte DevoTalk: Proces automatisering for viderekomneSe optagelsen her

        Læs mere

        Fredrik Nannestad
        Partner & Studio Lead, Jayway by Devoteam

        Få overblik over dine kunderejser på tværs af dine fysiske og digitale kanaler

        Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her. 

        Før kunne kunderejsen ses som en tragt hvor alle kunder i store træk følger den samme kunderejse, men nu, hvor jeres ydelser i højere og højere grad digitaliseres, skal kundens vej ses mere som et subway-map. Hver kunde kan have sin helt egen vej frem til jer og sine egne ønsker/forventninger til dialogen med jer. Det betyder, at det bliver meget mere komplekst at få overblik over kunderejserne, og dermed, hvor der skal sættes ind for at optimere. Tre ting skal være på plads for at kunne indsamle data og få overblik:

        1) Din it-infrastruktur skal understøtte data-indsamling og -udstilling

        2) Din data skal visualiseres og analyseres for beslutningstagere i forretningen

        3) Dine digitale og fysiske touchpoints skal være konsistente og lettilgængelige og på tværs

        Lyt med på denne DevoTalk, hvor Devoteam samler vores bedste eksperter inden for customer engagement og kunderejser. Du kan møde Devoteam Management Consulting, Jayway by Devoteam & Inviso by Devoteam. 

        Fredrik Nannestad

        Fredrik er Partner & Studio Lead hos Jayway, som er en del af Devoteam. Fredrik arbejder med design og udvikling af digitale, og især mobile, løsninger. Fredrik fortæller ofte og gerne Jayways særlige kultur og flade hierarki, som er opbygget siden virksomhedens opstart i 2001 og som er den primære grund til Jayways evne til at fastholde og rekruttere dygtige softwareudviklere og designere. Hans daglige arbejde består i at vedligeholde og pleje denne kultur. Derudover hjælper han de forskellige udviklingsteams med at levere til tiden og samtidig bevare arbejdsglæden.

        Læs mere

        Rasmus Gars Holm
        Partner, Inviso by Devoteam

        Få overblik over dine kunderejser på tværs af dine fysiske og digitale kanaler

        Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her.

        Før kunne kunderejsen ses som en tragt hvor alle kunder i store træk følger den samme kunderejse, men nu, hvor jeres ydelser i højere og højere grad digitaliseres, skal kundens vej ses mere som et subway-map. Hver kunde kan have sin helt egen vej frem til jer og sine egne ønsker/forventninger til dialogen med jer. Det betyder, at det bliver meget mere komplekst at få overblik over kunderejserne, og dermed, hvor der skal sættes ind for at optimere. Tre ting skal være på plads for at kunne indsamle data og få overblik:

        1) Din it-infrastruktur skal understøtte data-indsamling og -udstilling

        2) Din data skal visualiseres og analyseres for beslutningstagere i forretningen

        3) Dine digitale og fysiske touchpoints skal  være konsistente og lettilgængelige og på tværs

        Lyt med på denne DevoTalk, hvor Devoteam samler vores bedste eksperter inden for customer engagement og kunderejser. Du kan møde Devoteam Management Consulting, Jayway by Devoteam & Inviso by Devoteam. 

        Læs mere

        Thomas Vinther
        Partner

        Få overblik over dine kunderejser på tværs af dine fysiske og digitale kanaler

        Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her.

        Før kunne kunderejsen ses som en tragt hvor alle kunder i store træk følger den samme kunderejse, men nu, hvor jeres ydelser i højere og højere grad digitaliseres, skal kundens vej ses mere som et subway-map. Hver kunde kan have sin helt egen vej frem til jer og sine egne ønsker/forventninger til dialogen med jer. Det betyder, at det bliver meget mere komplekst at få overblik over kunderejserne, og dermed, hvor der skal sættes ind for at optimere.Tre ting skal være på plads for at kunne indsamle data og få overblik:

        1. Din it-infrastruktur skal understøtte data-indsamling og -udstilling
        2. Din data skal visualiseres og analyseres for beslutningstagere i forretningen
        3. Dine digitale og fysiske touchpoints skal være konsistente og lettilgængelige og på tværs

        Lyt med på denne DevoTalk, hvor Devoteam samler vores bedste eksperter inden for customer engagement og kunderejser. Du kan møde Devoteam Management Consulting, Jayway by Devoteam & Inviso by Devoteam. 

        Thomas Vinther

        Thomas har arbejdet med digitalisering i de sidste 15 år i stat, kommune og de sidste 4 år som konsulent. I sit daglige arbejde har han primært fokus på skæringspunktet mellem it og forretning, samt samspil mellem teknologi, forretning og borgere/brugere.

        Læs mere

        Casper Grewal
        Sales Director

        ServiceNow hos Grundfos

        Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her.

        v. Casper Grewal, Sales Director, Devoteam Technology Consulting, Anders Lykke Nielsen, Team Lead, og Niels Aksel Møller, Lead Consultant, Grundfos.

        Lyt med på denne DevoTalk, når Anders Lykke Nielsen, Team Lead, og Niels Aksel Møller, Lead Consultant, fra Grundfos vil fortælle mere om Grundfos’ rejse med ServiceNow, samt hvordan implementeringen af Nuvolos løsning har hjulpet Facility Management i deres hverdag. De har bl.a. opnået workflows til understøttelse af deres arbejdsgange gennem mobil app og slutbruger portal. Hør også, hvordan Grundfos er i gang med at rulle løsningen ud globalt.

        Du kan også se Caspers tidligere afholdte Talks her:

        Casper Grewal

        Casper is head of sales at Devoteam Technology Consulting and has more than 10 years of experience with service management. He is leading the commercial side of our partnership with ServiceNow and Nuvolo.


        Læs mere

        Mikkel Kristiansen
        Business Automation Lead

        Et automatiseret (RPA) LEO Pharma

        Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her.

        v. Mikkel Kristiansen, Business Automation Lead, Devoteam og Morten Mollyhus, Automation Execution Lead, LEO Pharma.

        Rigtig mange virksomheder prøver i disse år kræfter med kontorrobotter og med at udbrede procesautomatisering i forretningen. Nogle lykkes med det, mens andre kæmper med en række udfordringer og barrierer. Hvad gør de der lykkes rigtigt, og hvilke faldgruber bør man søge at undgå? Kom og mød Morten Mollyhus, Automation Execution Lead hos LEO Pharma. Morten kommer og deler tankerne om en ambitiøs rejse mod et mere automatiseret LEO Pharma, en rejse de drog ud på for 1 ½ år siden. Satsningen og forventningerne er store. Hør, bl.a. om udfordringerne ved at skalere automatisering – særligt i en voldsomt reguleret industri, og hvordan de er lykkedes med det i LEO Pharma. Derudover vil Business Automation Lead, Mikkel Kristiansen, give en kort indflyvning til at indføre governance i højt regulerede virksomheder, i brancher som fx pharma eller finans. 

         Du kan også lytte til Mikkels tidligere afholdte DevoTalks:

        1. Automatisering i en nøddeskal. Find optagelsen her
        2. Proces automatisering for viderekomne. Find optagelsen her
        3. Scaling Business Automation - easy to get started, harder to continue. See the recordings of the webinar here.


        Mikkel Kristiansen

        Mikkel Kristiansen står i spidsen for Devoteams Business Automation team. Han har stor erfaring med teknologiledelse og digital transformation fra it-branchen og senest fra finans, hvor han stod for at opbygge Nordea banks Robotic Services afdeling. I Devoteam arbejder han med at indføre RPA i større virksomheder og organisationer, og rådgiver omkring skalering, governance og risk for at sikre den hurtigste vej til gevinstrealisering.

        Læs mere

        Mette Refsgaard
        Ekspert i Change Management

        Forandringsledelse og adfærdsdesign i informationssikkerhed

        Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

        Har du nogensinde oplevet, at der ikke helt var sammenhæng mellem sikkerhedspolitikken og adfærden bland virksomhedens medarbejdere? Det er helt naturligt – men det er også noget, som du kan forbedre. Politikker er ofte skrevet uden en reel forestilling om, at virksomheden skulle ændre adfærd på alle punkter. Men hvilke dele af sikkerhedspolitikken skal implementeres - og hvilke skal ikke? På dette webinar giver vi en introduktion til forandringsledelse og adfærdsdesign. Vi vender sikkerhedspolitikken på hovedet og tager udgangspunkt i medarbejdernes behov og forudsætninger for forandringer. Vi giver dig også idéer til, hvordan du faktisk ændrer adfærden i din organisation, hvis det er nødvendigt. Igennem præsentationer og øvelser får du konkrete metoder og eksempler, som du kan anvende i din egen virksomhed, så du kan få en større gennemslagskraft. 

        Du kan også lytte til Mettes tidligere afholdte DevoTalks:

          Mette Refsgaard

          Mette Refsgaard arbejder med forandringsledelse og læring hos Devoteam. Hun har i størstedelen af hendes karriere arbejdet i virtuelle team - både på international- og national plan. Mette Refsgaard har 20 års erfaring med forandringsledelse inden for digitaliseringsprojekter, kompetenceudvikling og HR området. Mette er cand.merc HRM fra Copenhagen Business School og har erfaring fra bl.a. PWC, The Coca-Cola Company, Carlsberg, Domea.dk, Dansk Flygtningehjælp, DSB, Novo Nordisk og en række offentlige organisationer. På denne DevoTalk vil hun dele ud af praktiske erfaringer med at arbejde virtuelt.  



          Læs mere

          Hans Lindeman
          Senior Advisor

          DevoTalk: How to get (much) better at sustainability and bottom line

          The webinar have been conducted. Watch it here.

          We have all heard it - our sustainability ambitions and focus on results need to accelerate. But how do we start and why should we take it seriously? Join our webinar to hear more about what both public and private businesses can do to shift sustainability activities from branding and compliance, to real operational effect. Senior Advisor, Hans Lindeman, will guide you through the criteria for implementing sustainability in such a way that it gives real bottom line impact. How do you develop the right sustainability strategy, and which role does governance, communication and technology play?

          This DevoTalk takes its departure from our newly released sustainability report which highlights how and why polled businesses in Denmark focus on the SDGs, what type of results they have achieved, and which barriers they typically meet. Get the whitepaper here. Join in and hear more about the results of the survey and Devoteam's analysis, conclusions and call to action based on the findings. 

          You can also watch his previously held DevoTalks:

            Hans Lindeman

            Hans er en rutineret virksomhedsleder og konsulent med erfaring med at drive vedvarende forbedringer i både små og globale industrier, samt i at lede organisatoriske enheder med forskellige kulturelle baggrunde. De sidste 25 år har Hans brugt på at få omfattende erfaring inden for ledelsesrådgivning på globalt niveau. Som konsulent har Hans mere end 20 års erfaring med at hjælpe kunder inden for forskellige sektorer og industrier og har sikret betydelige bestående bundlinjeforbedringer til sine klienter. Han har suppleret sin omfattende erfaring med at udvikle og levere operationelle turnarounds og rådgivning på bestyrelses og C-level ved at lede organisationer, der hjælper byer, kommuner og offentligt fokuserede organisationer, der bruger IoT, Big Data og teknologi, til at tackle udfordringer inden for urbanisering og ressourceforbrug. I nyere tid har dette inkluderet etablering og ledelse af konsulentteams, der hjælper klienter med at styre deres operationelle arbejde for at nå de standarder, der er opstillet af FN's SDG'er. Ledelse af konsulenthuse i internationale sammenhænge har givet Hans erfaring med at sammensætte partnerskaber og samarbejdsrelationer med klienter, leverandører og underleverandører over hele kloden. Han er en kulturelt mangfoldig leder, som har arbejdet og boet i 8 forskellige lande, men bibeholdt sin nordiske profil. 

            Læs mere

            Dinaesh Suppar
            Senior Consultant

            DevoTalk: Kom godt fra start med jeres IAM rejse

            Webinaret er afholdt. Se det lige her

            IAM (Identity Access Management) udgør en vigtig del af virksomhedens it-sikkerhed, og er et område i eksplosiv vækst.  Virksomheder bør styrke indsatsen inden for IAM - administration af menneskers adgang til IT-systemer, herunder brugerrettigheder og restriktioner. Men, hvordan gør man det i praksis, og hvordan sikrer man at den forventede gevinst af implementeringen opnås? Det kan være en udfordrende øvelse at implementere en IAM-løsning og flere oplever at forløbet fremstår ustruktureret og utilfredsstillende. 

            Lyt med på denne DevoTalk, tirsdag d. 27. oktober, kl. 10-10.30,hvor Rasmus Nordskilde og Dinaesh Suppar vil give jer indspark og inspiration til at være bedre forberedt på jeres IAM-rejse. De vil bl.a. komme ind på, hvilke tanker I bør gøre jer omkring forberedelse af jeres organisation, afstemning af politikker og processer, samt overblik og indsigt i systemer og data. Alt sammen for at opnå den bedst mulige start på jeres IAM rejse.

            Dinaesh Suppar

            Dinaesh er specialist inden for Identity & Access Management og Privileged Access Management, og har stor erfaring med at være med i projekter fra tidlig start, til og med overlevering til drift. Dinaesh agerer både som rådgivende og som implementerende konsulent. 

            Læs mere

            Rasmus Nordskilde
            Senior Consultant

            DevoTalk: Kom godt fra start med jeres IAM rejse

            Webinaret er afholdt. Se det lige her

            IAM (Identity Access Management) udgør en vigtig del af virksomhedens it-sikkerhed, og er et område i eksplosiv vækst.  Virksomheder bør styrke indsatsen inden for IAM -administration af menneskers adgang til IT-systemer, herunder brugerrettigheder og restriktioner. Men, hvordan gør man det i praksis, og hvordan sikrer man at den forventede gevinst af implementeringen opnås? Det kan være en udfordrende øvelse at implementere en IAM-løsning og flere oplever at forløbet fremstår ustruktureret og utilfredsstillende. 

            Lyt med på denne DevoTalk, tirsdag d. 27. oktober, kl. 10-10.30,hvor Rasmus Nordskilde og Dinaesh Suppar vil give jer indspark og inspiration til at være bedre forberedt på jeres IAM-rejse. De vil bl.a. komme ind på, hvilke tanker I bør gøre jer omkring forberedelse af jeres organisation, afstemning af politikker og processer, samt overblik og indsigt i systemer og data. Alt sammen for at opnå den bedst mulige start på jeres IAM-rejse.

            Rasmus Nordskilde

            Som del af Risk & Security har Rasmus arbejdet med en række ydelser, herunder særligt Identity and Access Management (IAM). Som del af IAM-projekter har Rasmus haft særlig fokus på teknisk projektledelse og organisatorisk forankring. Rasmus kan med sin baggrund også spejle til bl.a. compliance krav, GDPR og ISO27001, og dermed sørge for at IAM bliver tænkt ind i en større sammenhæng.

            Læs mere

            Torben Storgaard
            Partner

            Temperaturtjek på HR system-markedet

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Kom med på den høje klinge sammen med Torben Storgaard, d. 20. oktober fra 10-10.30, og få et unikt indblik i dagens HR system-marked. Følgende spørgsmål vil bl.a. blive besvaret: Hvilke trends ser vi i markedet? Hvem er de ledende HR system-leverandører i dag? Hvad er de væsentligste forskelle på systemer og leverandører i dagens marked? Hvilke forskellige fremgangsmåder vil der være, når man skal vælge system og leverandør? 

            Du kan også se Torbens tidligere afholdte DevoTalk:s

            Torben Storgaard

            Torben er Partner hos Devoteam Management Consulting, hvor han hjælper virksomheder med at strømline deres it-systemer og sikre sammenhæng til forretningsstrategien og virksomhedens samarbejdspartnere. Torben har mere end 20 års erfaring som rådgiver fra projekter i skandinaviske virksomheder.

            Læs mere

            Dan Jensen
            Principal

            DevoTalk: Risikostyring i projekter og programmer kræver andet og mere end logning

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Alt for ofte bliver risikostyring lig en lang liste med risici og bekymringer. Ingen kan overskue den, hvorfor den nedprioriteres i kampens hede. Der er behov for reel risikostyring dvs. at der tages stilling til, om der skal anvendes ressourcer på tiltag, som måske viser sig at have været overflødige på den anden side af projektet. Problemstillingen svarer til, at du køber en cykelhjelm, og efter 5 års brug uden uheld spørger dig selv, om den var pengene værd. Risikostyringen består simpelt fortalt i overvejelsen om, om du skal købe cykelhjelmen eller ej.

            Lyt med på denne DevoTalk, d. 29. oktober fra 10-10.30, hvor Projekt- og programleder, Dan Jensen, vil tage os rundt i disciplinerne inden for risikostyring. Der vil være afsæt i rammeværket MoR (Management of Risk), men praktikken vil være omdrejningspunktet. 

            Dan Jensen

            Dan Jensen er Principal hos Devoteam Management Consulting. Med mere end 15 års erfaring i bagagen hjælper han til dagligt både den private og offentlige sektor med projekt- og programledelse. Siden de tidlige dage i universitetet, hvor en humanistisk uddannelse blev kombineret med økonomi, statistik og finansiel risikostyring, har Dan været optaget af at bygge bro. Dan har taget en lang række kurser og certificeringer herunder flere inden for 'Prince2' - regimet (Prince2, MSP, MOR, Change Management). Han har desuden arbejdet med modenhedsmodellen CMMI.  

            Læs mere

            Peter Hansen
            Project Director

            Highlight fra årets ESDH|ECM Rapport - tre DevoTalks

            Devoteam udgiver hvert år ESDH|ECM Rapporten, som giver en aktuel status på det danske ESDH-/ECM-marked og en vurdering af relevante systemer suppleret med artikler og aktuelle casebeskrivelse fra forskellige kunder. I en serie af tre, vil vi i den kommende tid dele highlights fra rapporten, hvor fællesnævneren er en kort intro til emnet fra Devoteam, og herefter et view på emnet set fra en leverandørs perspektiv.

            Du kan deltage på følgende tre DevoTalks om emnet: 

            #1: Highlight fra årets ESDH|ECM Rapport - ”Det handler om data'' v. Peter Hansen, Project Director, Devoteam Management Consulting og Antti Hamara, Solution Architect, M-Files, d. 11. november kl. 10-10.30.  Webinaret er afholdt. Se optagelsen her

            #2: Highlight fra årets ESDH|ECM Rapport - Microsoft 365 v. Peter Hansen, Project Director, Devoteam Management Consulting og Gorm Priem, Partner, ProActive d. 17. november kl. 10-10.30. Se optagelsen her.

            #3: Highlight fra årets ESDH|ECM Rapport - Konfigurerbar procesunderstøttelse v. Peter Hansen, Project Director, Devoteam Management Consulting og Michael Madvig, Sales Director, KMD d. 19. november kl. 10-10.30. Se optagelsen her.

            Du kan også stadig få billetter til ESDH|ECM konferencen (virtuel konference) Læs mere om konferencen her

            Peter Hansen

            Peter er en erfaren konsulent, som arbejder inden for Devoteams forretningsområde ECM og Information Management. Peter har mere end 20 års erfaring med implementering af ESDH-/ECM-løsninger både fra kunde- og rådgiversiden. Peter har desuden været medforfatter på Devoteams ESDH|ECM rapporter 2017-2020.

            Læs mere

            Thomas Olsen
            Principal Consultant, Devoteam Technology Consulting

            TechTalk: Hvad kan Atlassian (Jira) ift. ITSM?

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Jira fra Atlassian er den nye spiller på ITSM markedet, som forbinder de traditionelle ITIL dicipliner med agil udvikling og DevOps. Sammen med Atlassian leverer Devoteam, med vores ekspertise og mangeårige erfaring inden for ITSM, den bro, der altid har manglet mellem DevOps og ITSM.

            Er du nysgerrig på, hvordan Jira ser ud, og hvad løsningen kan, så hop med på denne TechTalk, d. 29. september kl. 14.00-14.45, hvor Thomas Olsen vil fremvise et konkret eksempel på automatisering af en onboarding proces. 


            Læs mere

            Jesper Grona
            Project Director

            Få styr på projekternes fremdrift

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            ’’Er der fremdrift på projektet?’’. Har du spurgt eller modtaget det spørgsmål før? Og hvad har svaret været? Vi har opgjort vores erfaringer med opgørelse og rapportering af fremdrift fra utallige af vores kunders it-projekter. Resultatet viser, at praksis ofte er uklar. Opgørelsen af fremdrift er typisk baseret på løse aftaler om, hvad der skal oplyses mht. indhold og frekvens, og forretningsledelsen stiller ikke tilstrækkelige krav om, hvad de vil modtage.

            Lyt med på denne DevoTalk, hvor en af vores ’tunge drenge’ inden for projektledelse, Jesper Grona, præsenterer vores vigtigste erfaringer på området, og gennemgår eksempler på, hvordan forskellige projekter bedst muligt kan fastlægge sin opgørelse og rapportering af fremdrift på forskellige måder. 

            Jesper Grona

            Jesper er Project Director hos Devoteam Management Consulting, og har i over 20 år især arbejdet med at lede store og komplekse it- og forandringsprojekter, hvor der ofte er mange interessenter med forskellige ønsker, som skal samles om fælles målsætninger.

            Læs mere

            Kasper Nathansen
            Principal Consultant

            TechTalk: Strømlinet sagsbehandling hos Energinet

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Energinet står klar med ny, digital løsning til håndtering af adgang til Energinets Elforsyningsanlæg. Den nye løsning giver en strømlinet sagsbehandling, større brugervenlighed og styrket samarbejde mellem Asset og Facility Services hos Energinet. Selve sagsbehandlingen kommer til at foregå i en vekselvirkning mellem Asset og Facility Services, hvor hver enkelt sag kommer i flow i ServiceNow. De nye digitale formularer ligger i ServiceNow, som allerede er et velintegreret it-system hos Energinet. 

            Lyt med på denne TechTalk, d. 10. september, hvor Kathrine Lund Nejsum fra Energinet vil dele mere om løsningen og dens tilblivelse, og Kasper Nathansen fra Devoteam vil komme ind på den mere tekniske side. 

            Kasper Nathansen

            Kasper er Principal Consultant hos Devoteam og har igennem 20 år arbejdet med design, løsningsarkitektur og implementering af løsninger indenfor Service Management, samt automatisering af både forretnings- og it-processer. Løsningerne understøtter oftest forretningsgange i større internationale virksomheder. Kasper har erfaring fra både kunde- og leverandørsiden. 

            Læs mere

            Kathrine Lund Nejsum
            Udviklingskoordinator, Energinet

            TechTalk: Strømlinet sagsbehandling hos Energinet

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Energinet står klar med ny, digital løsning til håndtering af adgang til Energinets Elforsyningsanlæg. Den nye løsning giver en strømlinet sagsbehandling, større brugervenlighed og styrket samarbejde mellem Asset og Facility Services hos Energinet. Selve sagsbehandlingen kommer til at foregå i en vekselvirkning mellem Asset og Facility Services, hvor hver enkelt sag kommer i flow i ServiceNow. De nye digitale formularer ligger i ServiceNow, som allerede er et velintegreret it-system hos Energinet.

            Lyt med på denne TechTalk, d. 10. september, hvor Kathrine Lund Nejsum fra Energinet vil dele mere om løsningen og dens tilblivelse, og Kasper Nathansen fra Devoteam vil komme ind på den mere tekniske side. 

            Kathrine Lund Nejsum

            Kathrine Lund Nejsum er uddannet cand.mag. i Dramaturgi og Journalistisk formidling og har de sidste 10 år arbejdet som instruktør og projektleder i alle hjørner af teaterbranchen. Ad omveje er Kathrine landet hos Energinet, hvor hun i 2019 tiltrådte som Udviklingskoordinator og fik til opgave, at optimere processer og arbejdsgange med henblik på at opnå både effektivisering og kvalitetsløft. 

            Læs mere

            Dorthe Nielsen
            Delivery Principal

            Contact Center og Microsoft Teams i Skyen

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her


            Mange virksomheder er i færd med at migrere til MS Teams, og ønsker i den forbindelse at ibrugtage nye funktioner, herunder telefoni. Men hvad er egentlig mulighederne for at få MS Teams til at koeksistere med en omstillingsapplikation, et call center eller contact center? Og hvilke udfordringer bør man i den forbindelse forholde sig til, når man overvejer den fremtidige strategi for virksomhedens interne og eksterne kommunikationskanaler?

            Vil du gerne høre mere om mulighederne for samspillet mellem MS Teams og omstillingsborde samt call og contact center løsningerne på det danske marked, så lyt med på denne DevoTalk d. 1 september kl. 10-10.30. Her kigger vi på hvilke leverandører og løsninger, der udbydes på det danske marked, samt giver eksempler på hvilke tekniske, organisatoriske og økonomiske perspektiveringer, man kan inddrage i strategiarbejdet.

            Denne Devotalk er 2. del af en lille serie på to afsnit, hvor vi i første del, d. 26. august kigger på Teams i forhold til telefoni (tale-kommunikation). Se webinaret her

            Dorthe Nielsen

            Dorthe er Delivery Principal hos Devoteam Management Consulting og har en stor erfaring både som rådgiver og fra leverandørsiden ift. digital kommunikation og samarbejde (collaboration). Hun har beskæftiget sig med call og contact centers igennem mere end 20 år og har opnået en bred viden gennem mange forskellige roller og opgaver. 

            Læs mere

            Christian Skov Søberg
            Project Director

            Telefoni og Microsoft Teams i skyen

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Anvendelsen af Microsofts Skype for Business til bl.a. telefoni og som samarbejdsværktøj er udbredt i mange virksomheder. Der er dog den udfordring, at Microsoft over de kommende år udfaser produktet og dets mange varianter. Dette giver anledning til at overveje den fremtidige strategi for sine interne kommunikationskanaler. Hvilke udfordringer skal man forholde sig til i den sammenhæng, og hvad er i det hele taget relevant eller muligt?

            Står du selv og overvejer din virksomheds muligheder i forhold til den fremtidige telefoni, Unified Communication (UC), collaboration o.l., så lyt med på denne DevoTalk, d. 26. august, kl. 10-10.30, hvor vi graver ned i MS Teams specifikt i forhold til telefoni (tale-kommunikation). 

            Denne DevoTalk er første del af en lille serie på to afsnit, hvor i andet afsnit, der blev afholdt d. 1. september, ser på Teams i sammenhæng med omstillingsborde samt callcenter- og kontaktcenter-løsninger på det danske marked. Se webinaret her

            Christian Skov Søberg

            Christian er Project Director hos Devoteam Management Consulting og har over 20 års erfaring inden for it-infrastruktur, it-services og it-strategi. Han startede sin karriere i telebranchen med udvikling af tele-services og har siden indgået i både store og små it-projekter i Danmark og internationalt. Christian har erfaring fra både leverandør- og kundesiden.

            Læs mere

            Lars Egelund
            ITBM Advisory Solution Consultant, ServiceNow

            Techtalk: Kom godt i gang med Demand Management i ServiceNow

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Lyt med på denne TechTalk, d. 27 august, kl. 10-10.30, og få indsigt i, hvordan Demand Management understøttes i ServiceNow, og sammenhængen til de øvrige processer i platformen. Vi vil også give jer praktisk input til, hvordan man kan implementere processen og skabe et overblik over demands, og dermed få etableret en bedre dialog med forretningen. Vi har inviteret Demand Management-ekspert, Lars Egelund, fra ServiceNow med ombord på denne TechTalk. 

            Lars Egelund

            Lars Egelund er ITBM Advisory Solution Consultant hos ServiceNow, og bistår kunder på det nordiske marked med at implementere effektiv Project Portfolio Management-løsninger og  Application Portfolio Management. Lars har over 20 års erfaring inden for Project Portfolio Management samt program- og projektledelse,  og hjælper kunder med at opnå reel strategisk værdi. 

            Læs mere

            Nicolai Krüger
            Senior Consultant

            Effektiv udnyttelse af robot-teknologi starter med et gennemtænkt design

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Automatisering med software-robotter vinder frem i disse år og de virksomheder, der lykkes med at skalere teknologien, oplever at en ny type udfordringer melder sig. At sætte 50, 100 eller flere robotter til at håndtere virksomhedens processer stiller store krav til systematikken i, hvordan robotterne konstrueres og orkestreres. Det handler om at bygge robotterne, så de fra starten er robuste og resiliente, men også er lette at vedligeholde og baseret på genanvendelige komponenter. 

            Nicolai Krüger er Senior Consultant i Devoteams Business Automation team, og har stor erfaring i at skalere robotics i komplekse organisationer. Lyt med på denne DevoTalk og få indsigt i Nicolai's erfaringer udi godt robot-design samt bud på de væsentligste vejledende principper, tommelfingerregler samt tips og tricks, hvis du har ambition om, eller er midt i at skulle sætte et større antal robotter i sving.

            Nicolai Krüger

            Nicolai Krüger er Senior Consultant i Devoteams Business Automation team, og har i en  årrække beskæftiget sig med udvikling og automatisering af processer samt skalering af robotics i komplekse organisationer. Nicolai har også fungeret som teknisk underviser inden for diverse RPA-løsninger, herunder UiPath og Automation Anywhere.

            Læs mere

            Sjoerd Taquin
            Solution Consultant

            TechTalk: Introducing Nuvolo’s Connected Workplace

            The webinar have been conducted. Watch it here

            By Casper Grewal, Sales Director and Sjoerd Taquin, Solution Consultant, Nuvolo, June 24, 10-10.30 AM

            Devoteam and Nuvolo have partnered to help customers leverage their investment in the NOW platform to modernize their outdated, often siloed, workplaces. Manage IT, HR, Facilities Maintenance, Space Planning, Capital Projects, Real Estate and Sustainability in a single connected system. 

            Join this TechTalk to learn more about the solution and how Devoteam and Nuvolo can support you in the new Connected Workplace. 

            Sjoerd Taquin

            With over 10 years of experience in Service Management consultancy and IT infrastructure operations, Sjoerd is one of Nuvolo’s leading Consultants in EMEA. Sjoerd has worked on a number of digital transformation projects, as subject matter expert in the fields of IT Service Management and Facility Asset Management

            Læs mere

            Michael Imhoff
            Expert Director

            Cloud-parat it-afdeling - udvikling af organisation, processer og kompetencer

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her


            Devoteams cloud-analyse har vist, at danske virksomheder har et behov for at gentænke deres organisering og processer omkring it-funktionen, når cloud, agilitet og skalerbarhed er forretningens krav. Rammeværk og principper som DevOps, SIAM og Cloud Center of Excellence er relevante byggesten for dette, og opbygning af nye kompetencer er nødvendige.På denne Devotalk giver vi vores bud på, hvordan man opbygger og tilpasser kompetencer, organisering og processer, der sikrer den forandringsparathed, som forretningen efterspørger. Hvordan kan man organisatorisk understøtte varetagelse, udvikling og koordinering af it-miljøer med høje krav til time-to-market, agilitet og skalerbarhed, samtidig med varetagelse og udvikling af egne on-premise eller traditionelt sourcede it-miljøer? 

            Dette er #5 webinar i en serie af fem, som frigives i forbindelse med publiseringen af analysen 'Cloud 2020'. Få analysen gratis her

            Michael Imhoff

            Michael Imhoff Nielsen er Expert Director hos Devoteam og  beskæftiger sig primært med rådgivning inden for Service Management. Michael er internationalt anerkendt inden for Service Management og ITIL, og er tildelt titlen Service Management Fellow af priSM Institute. Derudover faciliterer han bl.a. Dansk IT's SIAM netværk, fungerer som instruktør og mentor inden for Service Management/SIAM, og er også medforfatter på diverse bøger om ITIL.

            Læs mere

            Kjeld Ole Nielsen
            Senior Risk- and Security Adviser, Danmarks Nationalbank

            Sådan får du den gode operationele beredskabsplan på plads

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Vi har alle sammen fået afprøvet vores evne til at omstille os og håndtere den krise, som Corona sendte os ud i. Det er den slags alvorlige hændelser, som vores beredskabsplan skal kunne støtte os i at håndtere. Vi finder ikke svarene på vores problemer i den gode beredskabsplan, men vi sparer tid, får struktur og kvalitet i opgaveløsningen, og bliver mere effektive. På dette webinar gennemgår vi elementerne i en operationel beredskabsplan, enkelt og klart, så du kan anvende metoderne selv. Du får også et eksempel på hvordan et klassisk beredskabslokale indrettes – og hvordan du konverterer det til et on-line war-room – med den teknologi du har til rådighed. Endelig vil Kjeld Ole Nielsen fra Danmarks Nationalbank dele erfaringer fra digitale beredskabsøvelser uden fysisk fremmøde, som han har ledet gennemførslen af i Finansielt Sektorforum for Operationel Resiliens (FSOR). Her vil Kjeld Ole dele nogle af den læring, som er kommet ud af disse øvelser og give god råd. 

            Kjeld Ole Nielsen

            Kjeld Ole er Senior Risk- and Security Adviser i Danmarks Nationalbank, og er en del af Kriseledelse og Beredskabssekretariat for finanssektorens operative beredskab og er en del af det team, der udvikler og tester cyber-beredskabet i Finans. Sideløbende er han all-source analytiker (reserveofficer) ved Efterretningsregimentet og er en del af cyber-netværket i regi af Hjemmeværnskommandoen.

            Læs mere

            Christian Thomasberg
            Principal Consultant

            Opdatering af værktøjskassen til multi-cloud og Hybrid IT

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Devoteams cloud-analyse har vist, at it-afdelinger i danske virksomheder må tage nye værktøjer i brug for at favne en styring og administration af it-miljøer, der breder sig fra on-premises til cloud. Ofte tages de specifikke værktøjer, en given cloud-leverandør tilbyder, i anvendelse til fx sikring af deployment, backup og overvågning. Denne udvikling medfører en større fragmentering i værktøjerne og et større behov for kompetencer til at anvende de forskellige værktøjer.

            På denne Devotalk kigges der nærmere på denne problemstilling, og hvad den har af konsekvenser. Vi gennemgår den udvikling der pt. sker i markedet for platforme og værktøjer til at skabe et samlet overblik over Hybrid IT og multi-cloud miljøer. Bl.a. ”Cloud Management Platforms” spås at blive implementeret i over 70% af virksomheder inden 2025. Hvad kan disse platforme, og hvordan bidrager de til at øge effektivitet i styring og administration og styre cloud-omkostninger? 

            Dette er #4 webinar i en serie af fem, som frigives i forbindelse med publiseringen af analysen 'Cloud 2020'. Få analysen gratis her

            Christian Thomasberg

            Christian er Principal Consultant hos Devoteam og beskæftiger sig især med rådgivning inden for it-arkitektur, cloud og ITSM. Han besidder en stærk forretningsforståelse samt teknisk profil. 

            Læs mere

            Michael Eriksen
            Partner

            It-sikkerhed ved anvendelse af cloud

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Halvdelen af virksomhederne har i Devoteams cloud-undersøgelse svaret, at det kan være svært at efterleve sikkerhedskrav i en cloud-strategi. Det gælder især kravene til generel it-sikkerhed, GDPR-lovgivning og geografisk placering. Bl.a. usikkerheden om, hvor data og cloud-leverandørens medarbejdere er lokaliseret geografisk, har skabt udfordringer for anvendelse af cloud.

            På denne DevoTalk giver vi et overblik over hvilke regler, der skal overholdes, samt beskriver hvilke konkrete forholdsregler, man bør tage i relation til it-sikkerhed og GDPR ved brug af cloud-baserede ydelser. 

            Dette er #3 webinar i en serie af fem, som frigives i forbindelse med publiseringen af analysen 'Cloud 2020'. Få analysen gratis her

            Michael Eriksen

            Michael er Partner hos Devoteam Management Consulting, hvor han som rådgiver og projektleder bistår virksomheder med anskaffelse og optimering af deres it-infrastruktur. Michael har 25 års erfaring som rådgiver på mere end 150 projekter hos større virksomheder.

            Læs mere

            Jacob Riedel
            Project Director

            Cloud computing i Danmark

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her.  

            Devoteam har gennemført en analyse af anvendelsen af cloud i Danmark. Analysen, der bygger på en spørgeskemaundersøgelse og interviews, giver status på den rejse mod cloud, som de fleste danske virksomheder er på, og hvilke erfaringer der er gjort med dette. På denne DevoTalk vil vil præsentere key findings – herunder, hvilke udfordringer som kunderne har peget på, og som vi vil adresserer i kommende webinar-serie. 

            Dette er #1 webinar i en serie af fem, som frigives i forbindelse med publiseringen af analysen 'Cloud 2020'. Få analysen gratis her

            Jacob Riedel

            Jacob Riedel er Project Director i Devoteam, og rådgiver om bl.a. it-infrastruktur, cloud og sourcing. Jacob har erfaring fra både kunde- og leverandørsiden, og har som rådgiver medvirket i både strategi, design og implementeringsprojekter med fokus på transformation af it-infrastruktur og it-drift.

            Læs mere

            Søren Helsted
            Principal

            Hvordan håndterer man integration af it-miljøer, når cloud er en del af løsningen

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Devoteams cloud-analyse har vist at den væsentligste udfordring for danske it-afdelinger består i at sammenbinde og integrere cloud-systemer med øvrige systemer – det være sig både andre cloud-services og on-premise legacy systemer. Tre ud af fire peger på denne udfordring som den tungeste i bevægelsen mod cloud. De tekniske muligheder er mangfoldige, så hvad skal man satse på for at undgå for stor kompleksitet, personafhængighed og ustabilitet?

            På denne Devotalk gennemgås en række forskellige tilgange til en sammenhængende strategi for sammenbinding af virksomhedens systemer. Hvad der taler for og imod de forskellige tilgange opridses, for at give inspiration til, hvordan I kan skabe rette rammer og principper for fremtidige systemintegrationer. 

            Dette er #2 webinar i en serie af fem, som frigives i forbindelse med publiseringen af analysen 'Cloud 2020'. Få analysen gratis her

            Søren Helsted

            Søren er Principal hos Devoteam Management Consulting og rådgiver Devoteams kunder inden for arkitektur og cloud. Han har arbejdet med arkitektur i 30 år, primært i forbindelse med tekniske og forretningsmæssige løsninger i globale virksomheder indenfor brancher som rumfart, telekommunikation, medicinsk udstyr, den finansielle og den offentlige sektor. Søren har desuden arbejdet som CTO, hvor fokus har været på markedsføring og salg af digitale næstegenerations teknologier og løsninger. Søren har fokus på mødet mellem forretningens behov og løsningernes robusthed.

            Læs mere

            Flemming Ehlert
            Expert Director

            Hvad koster ERP?

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Hvad koster ERP? Det skal vi fortælle dig på denne DevoTalk. Vi har opsamlet benchmarks fra over 100 forskellige projekter. Så lad os præsentere dig for unikke benchmark-tal for markedet. Følgende spørgsmål vil bl.a. blive besvaret: Hvad koster det typisk i licenser? Hvad koster det at implementere? Hvor går det ofte galt med økonomien? 

            Dette er #5 webinar i en serie af seks, som frigives i forbindelse med publiseringen af rapporten 'ERP 2020'. Køb rapporten her

            Flemming Ehlert

            Flemming er specialist i standard virksomhedssystemer, som f.eks. ERP-, HR- og PIM-systemer, og har indgående kendskab til markedet. Kompetencerne er skabt gennem mere end 25 års erfaring fra området – det meste af tiden som konsulent. Flemming rådgiver vores kunder inden for strategi og anskaffelse af virksomhedssystemer, rådgivning omkring systemvalg, udbudsgennemførelse, projektledelse, kortlægning af forretningsbehov og -processer, leverandørstyring og kontraktindgåelse. 

            Læs mere

            Jonas Roos
            Senior Consultant

            DevoTalk: Sådan får du den gode operationele beredskabsplan på plads

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            v. Frederik Helweg-Larsen, Expert Director og Kjeld Ole Nielsen, Senior Risk- and Security Adviser, Danmarks Nationalbank og Jonas Roos, Senior Consultant, onsdag d. 27. maj, kl. 10-11.

            Vi har alle sammen fået afprøvet vores evne til at omstille os og håndtere den krise, som Corona sendte os ud i. Det er den slags alvorlige hændelser, som vores beredskabsplan skal kunne støtte os i at håndtere. Vi finder ikke svarene på vores problemer i den gode beredskabsplan, men vi sparer tid, får struktur og kvalitet i opgaveløsningen, og bliver mere effektive. På dette webinar gennemgår vi elementerne i en operationel beredskabsplan, enkelt og klart, så du kan anvende metoderne selv. Du får også et eksempel på hvordan et klassisk beredskabslokale indrettes – og hvordan du konverterer det til et on-line war-room – med den teknologi du har til rådighed. Endelig vil Kjeld Ole Nielsen fra Danmarks Nationalbank dele erfaringer fra digitale beredskabsøvelser uden fysisk fremmøde, som han har ledet gennemførslen af i Finansielt Sektorforum for Operationel Resiliens (FSOR). Her vil Kjeld Ole dele nogle af den læring, som er kommet ud af disse øvelser og give god råd. 

            Læs mere

            Igor Holas
            Lead Data Scientist

            Your data will lead you through the COVID-19 crisis

            The webinar has been conducted. Watch the recording here

            The COVID-19 crisis changed the reality for virtually all businesses - now is the time to lean on your data to manage this time of change. Join in on this DevoTalk where our Lead Data Scientist Igor Holas will show why working with company data is more important than ever. We will cover three approaches to utilize data during these uncertain times, with advice on how to get started fast and what to aim for strategically. 

            Igor Holas

            Igor Holas is the Lead Data Scientist at Devoteam Data Science in Denmark. He holds a PhD from the University of Texas and has worked with data and machine learning in the public and private sector, from startups and large corporations.

            Læs mere

            Peter Ulka
            Partner

            ERP og cloud

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Langt hen ad vejen er ERP i dag cloud-baseret. Få perspektiver på hvilke modeller og overvejelser, man skal gøre sig. Følgende spørgsmål vil bl.a. blive besvaret: Hvor langt er ERP-leverandørerne med deres cloud offerings? Hvorfor er ERP og cloud uigennemsigtigt? Hvordan sikrer man sig aftalemæssigt, når man køber ERP cloud? 

            Dette er #3 webinar i en serie af seks, som frigives i forbindelse med publiseringen af rapporten 'ERP 2020'. Køb rapporten her

            Peter Ulka

            Peter partner i Devoteam. Peter har arbejdet med forretningssystemer på leverandør- og rådgiversiden i næsten 25 år, og er en af de mest erfarne ERP-rådgivere i Norden. Peter har assisteret flere hundrede private og offentlige virksomheder med strategier og anskaffelse omkring forretningssystemer.

            Læs mere

            Herbert Nathan
            Senior Advisor

            ERP markedsupdate

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Kom med på den høje klinge sammen med Herbert Nathan, og få et unikt indblik i dagens ERP-marked. Følgende spørgsmål vil bl.a. blive besvaret. Hvilke trends ser vi i markedet? Hvem er de ledende ERP-leverandører i dag? Hvad er de væsentligste forskelle på systemer og leverandører i dagens marked? 

            Dette er #1 webinar i en serie af seks, som frigives i forbindelse med publiseringen af rapporten 'ERP 2020'. Køb rapporten her

            Du kan også se Herbert tidligere afholdte DevoTalk: Er ERP-projekterne blevet smittet med Corona ? Se optagelsen her

            Herbert Nathan

            Herbert Nathan er Senior Advisor hos Devoteam og har inden for de seneste 25 år konsulteret over 400 virksomheder omkring diverse ERP-projekter, samt stået i spidsen for en række ERP implementeringsprojekter. Herbert har udgivet bøger og artikler inden for emnet af ERP-systemer og er en velkendt offentlig foredragsholder inden for feltet. Ved siden af Devoteam fungerer Herbert også som business angel, og deltager i bestyrelsesarbejde og advisory boards.

            Læs mere

            Ulrik Christensen
            HCM Technology Lead

            Employee Experience – hvordan får man praktisk succes med moderne HR-teknologi

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Større medarbejdertilfredshed og bedre “employee experience” står højt på strategi-agendaen hos mange danske virksomheder, og leverandørerne af HR-teknologi investerer væsentligt i at forbedre og udvide løsningerne, så de understøtter den bedst mulige brugeroplevelse. Men hvordan griber man det praktisk an? Hvordan får man opbakning til konkrete projekter i organisationen, og hvordan arbejder man konkret med design og implementering, så man reelt opnår den ønskede forbedring? Vi ser på de væsentligste udviklinger på løsningsområdet, og praktiske erfaringer med, hvordan man effektivt tænker employee experience ind som en integreret del af implementeringsmetoden. 

            Ulrik Christensen

            Ulrik har over 15 års erfaring med at designe og implementere HR-løsninger i globale organisationer, og han er drevet af mulighederne for at bruge teknologi til at skabe forretningsværdi og et godt arbejdsliv. Ulrik har praktisk erfaring med de markedsledende cloudbaserede HCM-suiter (f.eks. Workday and SAP SuccessFactors) og Employee Experience-løsninger som ServiceNow, og er vant til både at lede den tekniske implementering og de tilhørende organisatoriske forandringer, der er nødvendige for succes. 

            Læs mere

            Tonni Nielsen
            Sikkerhedsekspert

            Log Management på speed eller støbt i kviksand

            Webinaret er afholdt. Se det lige her

            Langt de fleste virksomheder har igennem de sidste år investeret bredt i it-teknologier som log management for at opnå compliance, visibilitet eller for at øge it-sikkerheden. Desværre har de fleste virksomheder ikke fået lagt en strategi for implementeringen eller brugen af Log Management. Ved ikke at have en klar strategi vil der blive opbygget en falsk tryghed og dermed større eller mindre mangler i indsamlingen af Logs på tværs af it-teknologier. Lad os gennemgå brugen af Log Management, der skal anses som en proaktiv foranstaltning med historiske data, enhver virksomhed burde drage fordel af. 

            Se også Tonni's tidligere afholdte DevoTalk: Hjemmearbejdspladser - hvad skal der til for at imødekomme det forhøjede it-trusselsbillede? Find optagelsen her

            Tonni Nielsen

            Tonni Nielsen arbejder med rådgivning inden for it-sikkerhed hos Devoteam. Han har de sidste 20 år arbejdet med it inden for infrastruktur og sikkerhed hos nogle af Danmarks største virksomheder i både ind- og udland. Gennem sin erfaring har han drevet komplicerede projekter og problemstillinger, og har med succes opnået væsentlige resultater ved både at konvertere forretningsstrategier til it-løsninger, og formidle it-teknologiske løsninger for at fremme kundens position.

            Læs mere

            Hans Erik Autzen
            Principal, Devoteam Technology Consulting

            TechTalk: Opnå bedre visualisering af ServiceNow

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Lyt med på denne TechTalk, onsdag d. 6 maj, hvor vi sætter fokus på bedre visualisering af ServiceNow-data gennem portal widgets. Via kalender- og kort-widgets vil du se, hvordan I kan opnå bedre overblik og planlægningsarbejde i ServiceNow.

            Se, hvordan widgets kan udvide brugeroplevelsen i ServiceNow's sagsbehandlerformularer, som traditionelt ikke bruger widgets. F.eks. hvordan en widget kan udføre en GDPR-funktion som 'glem mig'. Alle widgets er udviklet af Devoteam.

            Hans Erik Autzen

            Hans Erik har arbejdet med ServiceNow i over 5 år og besidder en bred arkitektonisk viden omkring ServiceNow - og ved hvad ServiceNow kan og ikke kan. Hans Erik har en baggrund som software ingeniør, og har brugt sin erfaring og ServiceNow-viden på opgaver, som ikke kunne løses via out-of-the-box processer og teknologi, heriblandt lavet specielle løsninger til service portaler. Han anvender en analytisk og systematisk tilgang for at nå de særlige mål i sine projekter, og opfylde de krav den enkelte kunde har. Han er dog ikke bange udfordre kundens krav for skabe den bedst mulige løsning og proces for kunden.

            Læs mere

            Marianne Stokke
            Design Director, Studio Vues

            Boost your collective muscles with design thinking

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Today the experience you deliver during all contact with your customers matters. The sum of all interaction makes up the customers verdict. People want to pay for better experiences. People want to feel taken care of, valued, informed, respected and appreciated. How, differs from each audience and every business, but it needs to feel consistent? 

            The smallest gests can do the trick in leaving memorable experiences. How do you make the customer experience thrive and inspire in your organization? Why should the leaders care? Why is this important right now? How can you engage and create value your whole company will feel a part of? 

            In this DevoTalk Marianne, Design Director in Norwegian Design studio, Studio Vues, shares some highlights in how design thinking is key to enlighten your management, create engaged employees and happy customers. 

            Marianne Stokke

            Marianne Stokke is a Design Director in Studio Vues, a trending Norwegian design studio. She has worked with digital innovation and service design helping big international clients improve their business through design for more than two decades. Marianne is highly skilled in leading diverse groups in finding ways to make change together.

            Læs mere

            Fabrice Neiman
            Associate Partner, Devoteam, Frankrig

            How COVID-19 will change the way we organize IT in the future

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            We recognize that one of the effects of the Corona crisis will be that more and more businesses will transition increasing amounts of their data, applications and business elements to cloud solutions as they look for cost efficiencies, greater flexibility and reliability. One relevant question associated with this shift, is how this will change the way we organize IT functions of businesses in the future. This is what Hans Lindeman and our french colleague Fabrice Neiman will discuss in this Devotalk. Fabrice is a senior specialist within IT operating models, and has led the transformation of IT functions within a number of large French and international organizations. During the presentation Fabrice and Hans will also present different cases, to inspire our listeners to action.

            Fabrice Neiman

            Fabrice recently joined Devoteam Management Consulting as an Associate Partner in the CIO advisory practice to strengthen its positioning in the areas of IT strategy, Financial performance / FinOps and Green IT. Fabrice have over twenty years of consulting experience, and is specialised in digital transformation, operational strategy,  business model, business plan, governance,  project risk assessment and project management among others. 

            Læs mere

            Christina Biangslev
            Expert Director

            Service Management Insight - arbejder jeres KPI'er for jer eller mod jer?

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Devoteam har undersøgt, hvor gode offentlige og private virksomheder i Danmark er til at drive de rigtige forandringer og resultater inden for IT Service Management. Er der en rød tråd i målingen fra strategi til servicedesk? Få indsigt og staldtips gennem Devoteams nye Insight. 

            Du kan hente rapporten gratis lige her

            Christina Biangslev

            Christina er Expert Director hos Devoteam Management Consulting og har over 20 års erfaring inden for it-strategi, projektledelse, it-udvikling og forretningsudrulning. Derudover er hun specialist inden for IT Service Management, CRM, Mobility og IT Governance.

            Læs mere

            Søren Nielsen
            Country Manager

            Hvordan kan vi bruge dataanalyser til at forudsige udviklingen af COVID-19?

            Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

            Lyt med på denne første DevoTalk, hvor vores Managing Partner, Søren Nielsen, dykker ned i, hvordan vi kan bruge dataanalyser til at forudsige udviklingen af COVID-19. Søren vil også komme ind på, hvad tiden betyder, når vi befinder os i en eksponentiel udvikling.  Med udgangspunkt i artiklen "Coronavirus: Why You Must Act Now" af Tomas Pueyo, vil Søren gennemgå, hvad vi står over for, og han vil eksemplificere, hvad det betyder for Danmark. 

            Søren Nielsen

            Søren er Country Manager for samtlige af Devoteams aktiviteter i Danmark og har været  27 år i it-branchen (og i Devoteam). Søren har også en international rolle, som medlem af ledelsen i Devoteam Group. Søren er herudover også bestyrelsesformand for Managementrådgiverne under Dansk industri.

            Læs mere

            Per Eeg
            Managing Partner

            Omkostningsreduktion og optimering under/efter Corona-krisen

            Webinaret er aholdt. Du kan se det lige her

            Mange virksomheder har under og efter krisen et behov for at reducere omkostninger og samtidig trimme organisationen, så den er bedst muligt forberedt på at overleve i en stadigt hårdere konkurrence. Heldigvis kan de to ting - omkostningsreduktion og optimering - godt gå hånd i hånd. Det forudsætter, at man gør det intelligent, i stedet for blot at reducere alle budgetter med 10-15 pct. På denne DevoTalk gennemgår vi tips og tricks til at trimme sin organisation med fokus på digitalisering, teknologi og ledelse, så virksomhederne kommer styrket ud af krisen.

            Du kan også lytte til Pers tidligere afholdte DevoTalk: Hvad stiller denne COVID-tid af krav til os som ledere?  Find optagelsen her

            Per Eeg

            Per er Managing Partner i Devoteam og er en af landets skarpeste hjerner, når det gælder digitalisering og innovation, ikke mindst i den offentlige sektor. Han er uddannet cand.scient.pol. fra Aarhus Universitet, og har tidligere haft ledende stillinger i det offentlige, bl.a. som chef i KL og i det daværende IT- og Telestyrelsen.

              Læs mere

              Michael Madvig
              Business Director

              Det er nu, du kan indføre den governance, du har ønsket dig - sådan bruger du krisetilstand til at få folk med ombord


              Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

              Informationshåndtering er vigtig for organisationens vidensdeling, effektivitet, kvalitet og compliance. Derfor er det vigtigt, at medarbejdere ikke bare gør, som de selv finder smartest, men at man følger fælles retningslinier og procedurer for produktion, lagring og deling af information i virksomheden.

              Lige nu er alle medarbejdere sendt hjem. De arbejder nu alene, og spørger ikke på samme måde som på arbejdspladsen kollegaen til råds, når de skal finde og anvende information.

              I starten er det dejligt med frie rammer. Men om lidt rammer usikkerheden. Får jeg det hele med? Hvem er det nu, der ved noget om dette her? Hvor finder jeg det, vi tidligere har lavet? Risikerer jeg, at dette her bliver lækket til uvedkommende?

              Pludselig føler medarbejderne sig som lonely rider i cowboyland... og så efterspørger de den governance vedrørende informationshåndtering, som det har været svært at få ørenlyd for tidligere.

              - Lyt med, når Michael fortæller om forskellen ved at indføre governance ad den klassiske vej og ad krisevejen. Klassisk kontra krise. For man må aldrig lade en krise gå til spilde. 

              Michael Madvig

              Michael er Business Director i Devoteam med ansvaret for vores Information Management aktiviteter. Michael har en baggrund med 20 år som leverandør af løsninger til den private- og - især - offentlige sektor. De seneste 12-15 år mest af alt inden for Content- og Information Management. Michael rådgiver kunderne om strategi og løsningsvalg på ECM-området og om styring af projekter og leverandører.

              Læs mere

              Daniel Lux
              CEO og Co-founder, Seluxit

              Lyndigitalisering – hvordan kommer du i angrebsmode?

              Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

              Anvend Corona-krisen til at sætte ekstra fart på jeres digitaliseringsinitiativer! Det kan hjælpe jer på den korte bane, og gøre jer konkurrencedygtige på den lange. Lyt med og få inspiration til, hvordan du kan få prioriteret de rette indsatsområder samt blive inspireret med konkrete eksempler på initiativer, som du kan starte op i morgen. 

              Lyt med, når Torben Storgaard, Partner hos Devoteam Management Consulting, har inviteret Daniel Lux fra Seluxit i ’studiet’. Sammen vil de to give konkrete eksempler. 

              Daniel Lux

              Daniel Lux er CEO hos Seluxit, og besidder en vidtstrakt teknisk ekspertise, herunder end-to-end ekpertise inden for IoT. Daniel er involveret i high-level IoT anliggender såsom sikkerhedspolicer, og interoperalitet mellem devices, og er bl.a. medlem af 'The IoT Counsil' og 'The IoT Directorate'. 

              Læs mere

              Maiken H. Braarud
              Design Director, Studio Vues

              A brief introduction to lean innovation

              Webinaret er afholdt. Se det lige her

              When developing new services and products, we navigate in landscapes of great uncertainty: Who is the customer? Which problem are we solving for the customer? Will our solution solve the customer´s problem? How much is the customer willing to pay for the solution? 

              In this landscape of uncertainty we tend to base our decisions on assumptions. This is a natural human inclination, but if we don’t test the validity of these assumptions early, we risk that our innovations will fail in the market, and that we end up having spent our time and budgets on something that nobody needs or wants to pay for. Lean innovation provides processes and tools to test important assumptions early, and systematically use the learning from the tests to gradually move from assuming to knowing. Lean innovation stresses the need to base our decisions on facts and real data from the market.

              Note: Except for the constant focus on identifying flaws early and delivering value, lean innovation doesn’t have much in common with management lean management (Toyota Production Systems).

              Join in on this DevoTalk where we have invited an expert from the leading Service Design studio in Norway to present. 

              Maiken H. Braarud

              Maiken H. Braarud is a Design Director in Studio Vues. Maiken is passionate about creating services, processes and strategies that deliver proven value. Combining lean innovation and design thinking, she bridges experimentation and data with design practices to ensure that her clients both reach their business goals and deliver customer value. She has 16 years of experience, and has worked with companies like FINN.no, Schibsted, Hafslund, Vipps, Egmont Publishing and Statkraft.

              Læs mere