Talere & indhold

Erik Lennings
Director

Et temperaturtjek på den moderne ERP-anskaffelse

Der kan være flere forskellige måder at foretage en ERP-anskaffelse på. D. 1. oktober, fra 10-10.30,  kan du høre mere om erfaringerne fra flere forskellige gennemførte projekter. Følgende spørgsmål vil bl.a. blive besvaret: Hvilke trends ser vi i markedet? Hvem er de ledende ERP-leverandører i dag? Hvordan kan ERP-strategien anvendes som grundlag for valg af ERP? Hvilke forskellige fremgangsmåder vil der være, når man skal vælge system og leverandør? Tilmeld dig her

Du kan også se Eriks tidligere afholdte DevoTalks



Læs mere

Dinaesh Suppar
Risk & Security Consultant

DevoTalk: Kom godt fra start med jeres IAM rejse

Det kan være en udfordrende øvelse at implementere en løsning til administration og dokumentation af medarbejdernes adgange. Mange oplever ikke, at de opnår den forventede gevinst af implementeringen, men at forløbet fremstår ustruktureret og utilfredsstillende.

Lyt med på denne DevoTalk, tirsdag d. 27. oktober, kl. 10-10.30, hvor Rasmus Nordskilde og Dinaesh Suppar vil give jer indspark og inspiration til at være bedre forberedt på jeres IAM rejse. De vil bl.a. komme ind på, hvilke tanker I bør gøre jer omkring forberedelse af jeres organisation, afstemning af politikker og processer, samt overblik og indsigt i systemer og data. Alt sammen for at opnå den bedst mulige start på jeres IAM rejse. Tilmeld dig her

Dinaesh Suppar

Dinaesh er specialist inden for Identity & Access Management og Privileged Access Management, og har stor erfaring med at være med i projekter fra tidlig start, til og med overlevering til drift. Dinaesh agerer både som rådgivende og som implementerende konsulent. 

Læs mere

Rasmus Nordskilde
Risk & Security Consultant

DevoTalk: Kom godt fra start med jeres IAM rejse

Det kan være en udfordrende øvelse at implementere en løsning til administration og dokumentation af medarbejdernes adgange. Mange oplever ikke, at de opnår den forventede gevinst af implementeringen, men at forløbet fremstår ustruktureret og utilfredsstillende.

Lyt med på denne DevoTalk, tirsdag d. 27. oktober, kl. 10-10.30, hvor Rasmus Nordskilde og Dinaesh Suppar vil give jer indspark og inspiration til at være bedre forberedt på jeres IAM rejse. De vil bl.a. komme ind på, hvilke tanker I bør gøre jer omkring forberedelse af jeres organisation, afstemning af politikker og processer, samt overblik og indsigt i systemer og data. Alt sammen for at opnå den bedst mulige start på jeres IAM rejse. Tilmeld dig her

Rasmus Nordskilde

Som del af Risk & Security har Rasmus arbejdet med en række ydelser, herunder særligt Identity and Access Management (IAM). Som del af IAM-projekter har Rasmus haft særlig fokus på teknisk projektledelse og organisatorisk forankring. Rasmus kan med sin baggrund også spejle til bl.a. compliance krav, GDPR og ISO27001, og dermed sørge for at IAM bliver tænkt ind i en større sammenhæng.

Læs mere

Torben Storgaard
Partner

Temperaturtjek på HR system-markedet

Kom med på den høje klinge sammen med Torben Storgaard, d. 20. oktober fra 10-10.30, og få et unikt indblik i dagens HR system-marked. Følgende spørgsmål vil bl.a. blive besvaret: Hvilke trends ser vi i markedet? Hvem er de ledende HR system-leverandører i dag? Hvad er de væsentligste forskelle på systemer og leverandører i dagens marked? Hvilke forskellige fremgangsmåder vil der være, når man skal vælge system og leverandør? Tilmeld dig her

Du kan også se Torbens tidligere afholdte DevoTalk:s

Torben Storgaard

Torben er Partner hos Devoteam Management Consulting, hvor han hjælper virksomheder med at strømline deres it-systemer og sikre sammenhæng til forretningsstrategien og virksomhedens samarbejdspartnere. Torben har mere end 20 års erfaring som rådgiver fra projekter i skandinaviske virksomheder.

Læs mere

Dan Jensen
Principal

DevoTalk: Risikostyring i projekter og programmer kræver andet og mere end logning

Alt for ofte bliver risikostyring lig en lang liste med risici og bekymringer. Ingen kan overskue den, hvorfor den nedprioriteres i kampens hede. Der er behov for reel risikostyring dvs. at der tages stilling til, om der skal anvendes ressourcer på tiltag, som måske viser sig at have været overflødige på den anden side af projektet. Problemstillingen svarer til, at du køber en cykelhjelm, og efter 5 års brug uden uheld spørger dig selv, om den var pengene værd. Risikostyringen består simpelt fortalt i overvejelsen om, om du skal købe cykelhjelmen eller ej.

Lyt med på denne DevoTalk, d. 29. oktober fra 10-10.30, hvor Projekt- og programleder, Dan Jensen, vil tage os rundt i disciplinerne inden for risikostyring. Der vil være afsæt i rammeværket MoR (Management of Risk), men praktikken vil være omdrejningspunktet. Tilmeld dig her

Dan Jensen

Dan Jensen er Principal hos Devoteam Management Consulting. Med mere end 15 års erfaring i bagagen hjælper han til dagligt både den private og offentlige sektor med projekt- og programledelse. Siden de tidlige dage i universitetet, hvor en humanistisk uddannelse blev kombineret med økonomi, statistik og finansiel risikostyring, har Dan været optaget af at bygge bro. Dan har taget en lang række kurser og certificeringer herunder flere inden for 'Prince2' - regimet (Prince2, MSP, MOR, Change Management). Han har desuden arbejdet med modenhedsmodellen som CMMI.  

Læs mere

Thomas Olsen
Principal Consultant, Devoteam Technology Consulting

TechTalk: Hvad kan Atlassian (Jira) ift. ITSM?

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Jira fra Atlassian er den nye spiller på ITSM markedet, som forbinder de traditionelle ITIL dicipliner med agil udvikling og DevOps. Sammen med Atlassian leverer Devoteam, med vores ekspertise og mangeårige erfaring inden for ITSM, den bro, der altid har manglet mellem DevOps og ITSM.

Er du nysgerrig på, hvordan Jira ser ud, og hvad løsningen kan, så hop med på denne TechTalk, d. 29. september kl. 14.00-14.45, hvor Thomas Olsen vil fremvise et konkret eksempel på automatisering af en onboarding proces. 


Læs mere

Fredrik Nannestad
Tech Lead, Jayway by Devoteam

Få overblik over dine kunderejser på tværs af dine fysiske og digitale kanaler

v. Anders Kring, Data Scientist, Devoteam, Simon Kvistgaard, Stifter og Direktør, Inviso by Devoteam og Fredrik Nannestad, Tech Lead, Jayway by Devoteam, torsdag d. 10. december, kl. 10-11.00.

Før kunne kunderejsen ses som en tragt, men nu, hvor detailhandlen i højere og højere grad digitaliseres, skal kundens vej til et køb ses mere som et subway-map. Hver kunde kan have sin helt egen vej frem til købet. Det betyder, at det bliver meget mere komplekst at få overblik over kunderejserne, og dermed, hvor der skal sættes ind for at optimere.

Tre ting skal være på plads for at kunne indsamle data og få overblik:

  1. Din it-infrastruktur skal understøtte data-indsamling og -udstilling
  2. Din data skal visualiseres og analyseres for beslutningstagere i forretningen
  3. Dine digitale og fysiske touchpoints skal kende kunden på tværs

Lyt med på denne DevoTalk, hvor Devoteam samler vores bedste eksperter inden for retail. Du kan møde Devoteam Management Consulting, Jayway by Devoteam & Inviso by Devoteam. Tilmeld dig her

Fredrik Nannestad

Fredrik er Tech Lead hos Jayway, som er en del af Devoteam. Fredrik arbejder med design og udvikling af digitale, og især mobile, løsninger. Fredrik fortæller ofte og gerne Jayways særlige kultur og flade hierarki, som er opbygget siden virksomhedens opstart i 2001 og som er den primære grund til Jayways evne til at fastholde og rekruttere dygtige softwareudviklere og designere. Hans daglige arbejde består i at vedligeholde og pleje denne kultur. Derudover hjælper han de forskellige udviklingsteams med at levere til tiden og samtidig bevare arbejdsglæden.

Læs mere

Anders Kring
Data Scientist

Få overblik over dine kunderejser på tværs af dine fysiske og digitale kanaler

v. Anders Kring, Data Scientist, Devoteam, Simon Kvistgaard, Stifter og Direktør, Inviso by Devoteam og Fredrik Nannestad, Tech Lead, Jayway by Devoteam, torsdag d. 10. december, kl. 10-11.00.

Før kunne kunderejsen ses som en tragt, men nu, hvor detailhandlen i højere og højere grad digitaliseres, skal kundens vej til et køb ses mere som et subway-map. Hver kunde kan have sin helt egen vej frem til købet. Det betyder, at det bliver meget mere komplekst at få overblik over kunderejserne, og dermed, hvor der skal sættes ind for at optimere.Tre ting skal være på plads for at kunne indsamle data og få overblik:

  1. Din it-infrastruktur skal understøtte data-indsamling og -udstilling
  2. Din data skal visualiseres og analyseres for beslutningstagere i forretningen
  3. Dine digitale og fysiske touchpoints skal kende kunden på tværs

Lyt med på denne DevoTalk, hvor Devoteam samler vores bedste eksperter inden for retail. Du kan møde Devoteam Management Consulting, Jayway by Devoteam & Inviso by Devoteam. Tilmeld dig her.

Du kan også se Anders' tidligere afholdte DevoTalk: Data foundation lab. Se optagelsen her



Anders Kring

Anders arbejder med at hjælpe Devoteams kunder med at udleve deres data-potientiale. Dette gør han igennem alt fra datastrategier til konkret implementation af Machine Learning modeller. Han har en lang historik inden for mediebranchen, hvor han blandt andet har været ansvarlig for digital forretningsudvikling og innovation i Berlingske Media, og Digital Produkt og Data ansvarlig i TV 2. 

Læs mere

Simon Kvistgaard
Stifter og Direktør, Inviso by Devoteam

Få overblik over dine kunderejser på tværs af dine fysiske og digitale kanaler

v. Anders Kring, Data Scientist, Devoteam, Simon Kvistgaard, Stifter og Direktør, Inviso by Devoteam og Fredrik Nannestad, Tech Lead, Jayway by Devoteam, torsdag d. 10. december, kl. 10-11.00.

Før kunne kunderejsen ses som en tragt, men nu, hvor detailhandlen i højere og højere grad digitaliseres, skal kundens vej til et køb ses mere som et subway-map. Hver kunde kan have sin helt egen vej frem til købet. Det betyder, at det bliver meget mere komplekst at få overblik over kunderejserne, og dermed, hvor der skal sættes ind for at optimere.

Tre ting skal være på plads for at kunne indsamle data og få overblik:

  1. Din it-infrastruktur skal understøtte data-indsamling og -udstilling
  2. Din data skal visualiseres og analyseres for beslutningstagere i forretningen
  3. Dine digitale og fysiske touchpoints skal kende kunden på tværs

Lyt med på denne DevoTalk, hvor Devoteam samler vores bedste eksperter inden for retail. Du kan møde Devoteam Management Consulting, Jayway by Devoteam & Inviso by Devoteam. Tilmeld dig her.

Simon Kvistgaard

Simon Kvistgaard er stifter og direktør i Inviso by Devoteam. Simon hjælper virksomheder med at få mere værdi ud af deres data - alt fra at bygge en datadrevet organisation til hvilke værktøjer, der skal benyttes til udarbejdelse af modeller, som kan optimere processerne. Simon har arbejdet med detail-data i alt fra mursten- og mørtelfokuserede virksomheder til rene e-handelsspillere.  

Læs mere

Simon Stubben
Senior Consultant

DevoTalk: Automatisér dine microservices med Kubernetes

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Det nye sort inden for microservices er en automatisering af de enkelte microservices' livscyklus, hvilket også kaldes container orkestrering. Container, da hver microservice bliver kørt i sin egen 'beholder' og orkestrering, da det er nødvendigt at koordinere ressourcer for at få den ønskede effekt. Kubernetes er en open source container orkestrator, der udbydes blandt de største cloud-leverandører, og bruges af techgiganter som Google, Shopify og Slack mfl.

Lyt med, torsdag d. 17. september, kl. 10-10.30, når Simon dykker ned i containere, og giver et indblik i, hvordan livscyklussen på en Kubernetes applikation ser ud. 

Du kan også lytte til Simons to tidligere afholdte DevoTalks:

Simon Stubben

Simon er en berejst it-konsulent, som de sidste 7 år har boet, og skabt sig erfaringer fra fire forskellige lande i tre kontinenter. Størstedelen af Simons erfaringer kommer fra arbejde med egne og mindre virksomheder, hvorfor "on-premise" faktisk er nyt og spændende for ham, da han - indtil han vendte tilbage til Danmark i 2019 - kun havde erfaring med cloud computing. Med denne erfaring giver det god mening, at Simon i dag er ivrig efter vise, hvad cloud computing kan gennem sit arbejde hos i Architecture & Cloud-teamet hos Devoteam.

Læs mere

Frederik Helweg-Larsen
Expert Director

DevoTalk: Elementerne i velfungerende sikkerhedsledelse

Hvis du har arbejdet med ISO27001, så ved du sikkert, hvor svært det er at omsætte teori til praksis. På dette webinar d. 6. oktober, fra kl. 10-11, gennemgår vi Devoteams model for opbygning af et ledelsessystem (ISMS), som består af seks grundlæggende processer. Det vil udfordre klassiske metoder, som vi kender fra revisorer, og vi kan afsløre, at vi ikke starter med politikker, og at modellen kan skaleres til alle størrelser af virksomheder. Vi kommer til at tale pragmatisk praksis, som er anvendelig både for den mindre produktionsvirksomhed og datacentret, som skal ISO27001 certificeres. Du får konkrete modeller og principper med, som du kan tilpasse og anvende i din egen virksomhed. Tilmeld dig her

Du kan også lytte til Frederiks tidligere afholdte DevoTalks:

Frederik Helweg-Larsen

Frederik er specialist i Cyber- og informationssikkerhed og har mere end 25 års erfaring med at styrke digitaliseringen i danske virksomheder. Frederik arbejder med at skabe sammenhæng mellem digitale strategier, sikkerhedskrav og operationel implementering. Frederik er desuden kaptajn og netværksbrancheofficer i Samtænkningssektionen, hvor han driver et netværk for national digital resiliens. 

Læs mere

Jesper Grona
Project Director

Få styr på projekternes fremdrift

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

’’Er der fremdrift på projektet?’’. Har du spurgt eller modtaget det spørgsmål før? Og hvad har svaret været? Vi har opgjort vores erfaringer med opgørelse og rapportering af fremdrift fra utallige af vores kunders it-projekter. Resultatet viser, at praksis ofte er uklar. Opgørelsen af fremdrift er typisk baseret på løse aftaler om, hvad der skal oplyses mht. indhold og frekvens, og forretningsledelsen stiller ikke tilstrækkelige krav om, hvad de vil modtage.

Lyt med på denne DevoTalk, hvor en af vores ’tunge drenge’ inden for projektledelse, Jesper Grona, præsenterer vores vigtigste erfaringer på området, og gennemgår eksempler på, hvordan forskellige projekter bedst muligt kan fastlægge sin opgørelse og rapportering af fremdrift på forskellige måder. 

Jesper Grona

Jesper er Project Director hos Devoteam Management Consulting, og har i over 20 år især arbejdet med at lede store og komplekse it- og forandringsprojekter, hvor der ofte er mange interessenter med forskellige ønsker, som skal samles om fælles målsætninger.

Læs mere

Kasper Nathansen
Principal Consultant

TechTalk: Strømlinet sagsbehandling hos Energinet

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Energinet står klar med ny, digital løsning til håndtering af adgang til Energinets Elforsyningsanlæg. Den nye løsning giver en strømlinet sagsbehandling, større brugervenlighed og styrket samarbejde mellem Asset og Facility Services hos Energinet. Selve sagsbehandlingen kommer til at foregå i en vekselvirkning mellem Asset og Facility Services, hvor hver enkelt sag kommer i flow i ServiceNow. De nye digitale formularer ligger i ServiceNow, som allerede er et velintegreret it-system hos Energinet. 

Lyt med på denne TechTalk, d. 10. september, hvor Kathrine Lund Nejsum fra Energinet vil dele mere om løsningen og dens tilblivelse, og Kasper Nathansen fra Devoteam vil komme ind på den mere tekniske side. 

Kasper Nathansen

Kasper er Principal Consultant hos Devoteam og har igennem 20 år arbejdet med design, løsningsarkitektur og implementering af løsninger indenfor Service Management, samt automatisering af både forretnings- og it-processer. Løsningerne understøtter oftest forretningsgange i større internationale virksomheder. Kasper har erfaring fra både kunde- og leverandørsiden. 

Læs mere

Kathrine Lund Nejsum
Udviklingskoordinator, Energinet

TechTalk: Strømlinet sagsbehandling hos Energinet

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Energinet står klar med ny, digital løsning til håndtering af adgang til Energinets Elforsyningsanlæg. Den nye løsning giver en strømlinet sagsbehandling, større brugervenlighed og styrket samarbejde mellem Asset og Facility Services hos Energinet. Selve sagsbehandlingen kommer til at foregå i en vekselvirkning mellem Asset og Facility Services, hvor hver enkelt sag kommer i flow i ServiceNow. De nye digitale formularer ligger i ServiceNow, som allerede er et velintegreret it-system hos Energinet.

Lyt med på denne TechTalk, d. 10. september, hvor Kathrine Lund Nejsum fra Energinet vil dele mere om løsningen og dens tilblivelse, og Kasper Nathansen fra Devoteam vil komme ind på den mere tekniske side. 

Kathrine Lund Nejsum

Kathrine Lund Nejsum er uddannet cand.mag. i Dramaturgi og Journalistisk formidling og har de sidste 10 år arbejdet som instruktør og projektleder i alle hjørner af teaterbranchen. Ad omveje er Kathrine landet hos Energinet, hvor hun i 2019 tiltrådte som Udviklingskoordinator og fik til opgave, at optimere processer og arbejdsgange med henblik på at opnå både effektivisering og kvalitetsløft. 

Læs mere

Mikkel Kristiansen
Business Automation Lead

Scaling Business Automation - easy to get started, harder to continue

The webinar have been conducted. See the recordings of the webinar here.

Many companies are trying their hand at office robots these days and deploying process automation technology in the business. Some succeed, while others struggle with several challenges and barriers. What makes them successful, and what pitfalls should one try to avoid? It is our experience in scaling and professionalizing business automation, especially in larger and more complex environments, that challenges arise. We also see that most of these challenges and barriers are basically related to quite familiar areas, but where the nature of the new technology has not yet been considered, as well as how it impacts these areas.

On this DevoTalk, on September 3rd, our business automation expert, Mikkel Kristiansen, will highlight how to get through the challenges and scale your business automation initiative. This webinar is targeted towards companies that have been running robotic technology for 6 months or more, and are experiencing challenges in getting the technology to scale.

For danish speakers: Du kan også lytte til Mikkels tidligere afholdte DevoTalks:

  1. Automatisering i en nøddeskal. Find optagelsen her
  2. Proces automatisering for viderekomne. Find optagelsen her

Mikkel Kristiansen

Mikkel is head of Devoteam's Business Automation team and has great experience within technology management and digital transformation, both from the  IT- and Finance Industry.  At Devoteam, Mikkel helps clients with scaling, governance, risk and professionalising of their business automation initiative, especially in larger and more complex environments.

Læs mere

Dorthe Nielsen
Delivery Principal

Contact Center og Microsoft Teams i Skyen

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her


Mange virksomheder er i færd med at migrere til MS Teams, og ønsker i den forbindelse at ibrugtage nye funktioner, herunder telefoni. Men hvad er egentlig mulighederne for at få MS Teams til at koeksistere med en omstillingsapplikation, et call center eller contact center? Og hvilke udfordringer bør man i den forbindelse forholde sig til, når man overvejer den fremtidige strategi for virksomhedens interne og eksterne kommunikationskanaler?

Vil du gerne høre mere om mulighederne for samspillet mellem MS Teams og omstillingsborde samt call og contact center løsningerne på det danske marked, så lyt med på denne DevoTalk d. 1 september kl. 10-10.30. Her kigger vi på hvilke leverandører og løsninger, der udbydes på det danske marked, samt giver eksempler på hvilke tekniske, organisatoriske og økonomiske perspektiveringer, man kan inddrage i strategiarbejdet.

Denne Devotalk er 2. del af en lille serie på to afsnit, hvor vi i første del, d. 26. august kigger på Teams i forhold til telefoni (tale-kommunikation). Se webinaret her

Dorthe Nielsen

Dorthe er Delivery Principal hos Devoteam Management Consulting og har en stor erfaring både som rådgiver og fra leverandørsiden ift. digital kommunikation og samarbejde (collaboration). Hun har beskæftiget sig med call og contact centers igennem mere end 20 år og har opnået en bred viden gennem mange forskellige roller og opgaver. 

Læs mere

Christian Skov Søberg
Project Director

Telefoni og Microsoft Teams i skyen

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Anvendelsen af Microsofts Skype for Business til bl.a. telefoni og som samarbejdsværktøj er udbredt i mange virksomheder. Der er dog den udfordring, at Microsoft over de kommende år udfaser produktet og dets mange varianter. Dette giver anledning til at overveje den fremtidige strategi for sine interne kommunikationskanaler. Hvilke udfordringer skal man forholde sig til i den sammenhæng, og hvad er i det hele taget relevant eller muligt?

Står du selv og overvejer din virksomheds muligheder i forhold til den fremtidige telefoni, Unified Communication (UC), collaboration o.l., så lyt med på denne DevoTalk, d. 26. august, kl. 10-10.30, hvor vi graver ned i MS Teams specifikt i forhold til telefoni (tale-kommunikation). 

Denne DevoTalk er første del af en lille serie på to afsnit, hvor i andet afsnit, der blev afholdt d. 1. september, ser på Teams i sammenhæng med omstillingsborde samt callcenter- og kontaktcenter-løsninger på det danske marked. Se webinaret her

Christian Skov Søberg

Christian er Project Director hos Devoteam Management Consulting og har over 20 års erfaring inden for it-infrastruktur, it-services og it-strategi. Han startede sin karriere i telebranchen med udvikling af tele-services og har siden indgået i både store og små it-projekter i Danmark og internationalt. Christian har erfaring fra både leverandør- og kundesiden.

Læs mere

Lars Egelund
ITBM Advisory Solution Consultant, ServiceNow

Techtalk: Kom godt i gang med Demand Management i ServiceNow

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Lyt med på denne TechTalk, d. 27 august, kl. 10-10.30, og få indsigt i, hvordan Demand Management understøttes i ServiceNow, og sammenhængen til de øvrige processer i platformen. Vi vil også give jer praktisk input til, hvordan man kan implementere processen og skabe et overblik over demands, og dermed få etableret en bedre dialog med forretningen. Vi har inviteret Demand Management-ekspert, Lars Egelund, fra ServiceNow med ombord på denne TechTalk. 

Lars Egelund

Lars Egelund er ITBM Advisory Solution Consultant hos ServiceNow, og bistår kunder på det nordiske marked med at implementere effektiv Project Portfolio Management-løsninger og  Application Portfolio Management. Lars har over 20 års erfaring inden for Project Portfolio Management samt program- og projektledelse,  og hjælper kunder med at opnå reel strategisk værdi. 

Læs mere

Casper Grewal
Sales Director

Techtalk: Kom godt i gang med Demand Management i ServiceNow

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Lyt med på denne TechTalk, d. 27 august, kl. 10-10.30, og få indsigt i, hvordan Demand Management understøttes i ServiceNow, og sammenhængen til de øvrige processer i platformen. Vi vil også give jer praktisk input til, hvordan man kan implementere processen og skabe et overblik over demands, og dermed få etableret en bedre dialog med forretningen. Vi har inviteret Demand Management-ekspert, Lars Egelund, fra ServiceNow med ombord på denne TechTalk.

Du kan også lytte til Caspers tidligere afholde Techtalk: Introducing Nuvolo’s Connected Workplace. Se optagelsen her

Casper Grewal

Casper er Sales Director hos Devoteam Technology Consulting og har over 10 års erfaring med Service Management. Casper står i spidsen for den kommercielle side af vores partnerskab med ServiceNow og Nuvolo. 

Læs mere

Nicolai Krüger
Senior Consultant

Effektiv udnyttelse af robot-teknologi starter med et gennemtænkt design

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Automatisering med software-robotter vinder frem i disse år og de virksomheder, der lykkes med at skalere teknologien, oplever at en ny type udfordringer melder sig. At sætte 50, 100 eller flere robotter til at håndtere virksomhedens processer stiller store krav til systematikken i, hvordan robotterne konstrueres og orkestreres. Det handler om at bygge robotterne, så de fra starten er robuste og resiliente, men også er lette at vedligeholde og baseret på genanvendelige komponenter. 

Nicolai Krüger er Senior Consultant i Devoteams Business Automation team, og har stor erfaring i at skalere robotics i komplekse organisationer. Lyt med på denne DevoTalk og få indsigt i Nicolai's erfaringer udi godt robot-design samt bud på de væsentligste vejledende principper, tommelfingerregler samt tips og tricks, hvis du har ambition om, eller er midt i at skulle sætte et større antal robotter i sving.

Nicolai Krüger

Nicolai Krüger er Senior Consultant i Devoteams Business Automation team, og har i en  årrække beskæftiget sig med udvikling og automatisering af processer samt skalering af robotics i komplekse organisationer. Nicolai har også fungeret som teknisk underviser inden for diverse RPA-løsninger, herunder UiPath og Automation Anywhere.

Læs mere

Sjoerd Taquin
Solution Consultant

TechTalk: Introducing Nuvolo’s Connected Workplace

The webinar have been conducted. Watch it here

By Casper Grewal, Sales Director and Sjoerd Taquin, Solution Consultant, Nuvolo, June 24, 10-10.30 AM

Devoteam and Nuvolo have partnered to help customers leverage their investment in the NOW platform to modernize their outdated, often siloed, workplaces. Manage IT, HR, Facilities Maintenance, Space Planning, Capital Projects, Real Estate and Sustainability in a single connected system. 

Join this TechTalk to learn more about the solution and how Devoteam and Nuvolo can support you in the new Connected Workplace. 

Sjoerd Taquin

With over 10 years of experience in Service Management consultancy and IT infrastructure operations, Sjoerd is one of Nuvolo’s leading Consultants in EMEA. Sjoerd has worked on a number of digital transformation projects, as subject matter expert in the fields of IT Service Management and Facility Asset Management

Læs mere

Michael Imhoff
Expert Director

Cloud-parat it-afdeling - udvikling af organisation, processer og kompetencer

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her


Devoteams cloud-analyse har vist, at danske virksomheder har et behov for at gentænke deres organisering og processer omkring it-funktionen, når cloud, agilitet og skalerbarhed er forretningens krav. Rammeværk og principper som DevOps, SIAM og Cloud Center of Excellence er relevante byggesten for dette, og opbygning af nye kompetencer er nødvendige.På denne Devotalk giver vi vores bud på, hvordan man opbygger og tilpasser kompetencer, organisering og processer, der sikrer den forandringsparathed, som forretningen efterspørger. Hvordan kan man organisatorisk understøtte varetagelse, udvikling og koordinering af it-miljøer med høje krav til time-to-market, agilitet og skalerbarhed, samtidig med varetagelse og udvikling af egne on-premise eller traditionelt sourcede it-miljøer? 

Dette er #5 webinar i en serie af fem, som frigives i forbindelse med publiseringen af analysen 'Cloud 2020'. Få analysen gratis her

Michael Imhoff

Michael Imhoff Nielsen er Expert Director hos Devoteam og  beskæftiger sig primært med rådgivning inden for Service Management. Michael er internationalt anerkendt inden for Service Management og ITIL, og er tildelt titlen Service Management Fellow af priSM Institute. Derudover faciliterer han bl.a. Dansk IT's SIAM netværk, fungerer som instruktør og mentor inden for Service Management/SIAM, og er også medforfatter på diverse bøger om ITIL.

Læs mere

Kjeld Ole Nielsen
Senior Risk- and Security Adviser, Danmarks Nationalbank

Sådan får du den gode operationele beredskabsplan på plads

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Vi har alle sammen fået afprøvet vores evne til at omstille os og håndtere den krise, som Corona sendte os ud i. Det er den slags alvorlige hændelser, som vores beredskabsplan skal kunne støtte os i at håndtere. Vi finder ikke svarene på vores problemer i den gode beredskabsplan, men vi sparer tid, får struktur og kvalitet i opgaveløsningen, og bliver mere effektive. På dette webinar gennemgår vi elementerne i en operationel beredskabsplan, enkelt og klart, så du kan anvende metoderne selv. Du får også et eksempel på hvordan et klassisk beredskabslokale indrettes – og hvordan du konverterer det til et on-line war-room – med den teknologi du har til rådighed. Endelig vil Kjeld Ole Nielsen fra Danmarks Nationalbank dele erfaringer fra digitale beredskabsøvelser uden fysisk fremmøde, som han har ledet gennemførslen af i Finansielt Sektorforum for Operationel Resiliens (FSOR). Her vil Kjeld Ole dele nogle af den læring, som er kommet ud af disse øvelser og give god råd. 

Kjeld Ole Nielsen

Kjeld Ole er Senior Risk- and Security Adviser i Danmarks Nationalbank, og er en del af Kriseledelse og Beredskabssekretariat for finanssektorens operative beredskab og er en del af det team, der udvikler og tester cyber-beredskabet i Finans. Sideløbende er han all-source analytiker (reserveofficer) ved Efterretningsregimentet og er en del af cyber-netværket i regi af Hjemmeværnskommandoen.

Læs mere

Rasmus Facius
Consultant

Professionel automatisering af forretningsprocesser kræver en metodisk tilgang

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Rigtig mange virksomheder prøver i disse år kræfter med automatisering af forretningsprocesser - også kaldet Business Automation eller RPA (Robotic Process Automation).

En del lykkes, men en anselig del oplever ikke at opnå de gevinster, de havde håbet på ved initiativets start, og flere programmer aflyses. Fælles for alle de der lykkes med at udbrede Business Automation, er, at de arbejder metodisk og systematisk med at implementere veldefinerede udviklingsprocesser og standarder for governance. Succes med RPA ligger ikke blot i evnen til at bygge robotter, men snarere i metoden, den organisatoriske struktur og forankringen.

Men begreber som governance, operating model og methodology kan være meget abstrakte, og dækker over meget forskellige områder. På denne Devotalk vil Rasmus præsentere hands-on erfaringer med at udvikle og implementere metodikker for skalering af automatisering i komplekse organisationer med konkrete eksempler på, hvordan et metodeframework kan se ud i en Robotics kontekst. 

Rasmus Facius

Rasmus er certificeret RPA udvikler, og har drevet adskillige RPA initiativer, herunder stået for udviklingen af mere end 100 automatiserede processer. Den store erfaring giver Rasmus i dag videre til vores kunder, og hjælper dem med selv at opnå succes med business automation. 

Læs mere

Christian Thomasberg
Principal Consultant

Opdatering af værktøjskassen til multi-cloud og Hybrid IT

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Devoteams cloud-analyse har vist, at it-afdelinger i danske virksomheder må tage nye værktøjer i brug for at favne en styring og administration af it-miljøer, der breder sig fra on-premises til cloud. Ofte tages de specifikke værktøjer, en given cloud-leverandør tilbyder, i anvendelse til fx sikring af deployment, backup og overvågning. Denne udvikling medfører en større fragmentering i værktøjerne og et større behov for kompetencer til at anvende de forskellige værktøjer.

På denne Devotalk kigges der nærmere på denne problemstilling, og hvad den har af konsekvenser. Vi gennemgår den udvikling der pt. sker i markedet for platforme og værktøjer til at skabe et samlet overblik over Hybrid IT og multi-cloud miljøer. Bl.a. ”Cloud Management Platforms” spås at blive implementeret i over 70% af virksomheder inden 2025. Hvad kan disse platforme, og hvordan bidrager de til at øge effektivitet i styring og administration og styre cloud-omkostninger? 

Dette er #4 webinar i en serie af fem, som frigives i forbindelse med publiseringen af analysen 'Cloud 2020'. Få analysen gratis her

Christian Thomasberg

Christian er Principal Consultant hos Devoteam og beskæftiger sig især med rådgivning inden for it-arkitektur, cloud og ITSM. Han besidder en stærk forretningsforståelse samt teknisk profil. 

Læs mere

Michael Eriksen
Partner

It-sikkerhed ved anvendelse af cloud

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Halvdelen af virksomhederne har i Devoteams cloud-undersøgelse svaret, at det kan være svært at efterleve sikkerhedskrav i en cloud-strategi. Det gælder især kravene til generel it-sikkerhed, GDPR-lovgivning og geografisk placering. Bl.a. usikkerheden om, hvor data og cloud-leverandørens medarbejdere er lokaliseret geografisk, har skabt udfordringer for anvendelse af cloud.

På denne DevoTalk giver vi et overblik over hvilke regler, der skal overholdes, samt beskriver hvilke konkrete forholdsregler, man bør tage i relation til it-sikkerhed og GDPR ved brug af cloud-baserede ydelser. 

Dette er #3 webinar i en serie af fem, som frigives i forbindelse med publiseringen af analysen 'Cloud 2020'. Få analysen gratis her

Michael Eriksen

Michael er Partner hos Devoteam Management Consulting, hvor han som rådgiver og projektleder bistår virksomheder med anskaffelse og optimering af deres it-infrastruktur. Michael har 25 års erfaring som rådgiver på mere end 150 projekter hos større virksomheder.

Læs mere

Jacob Riedel
Project Director

Cloud computing i Danmark

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her.  

Devoteam har gennemført en analyse af anvendelsen af cloud i Danmark. Analysen, der bygger på en spørgeskemaundersøgelse og interviews, giver status på den rejse mod cloud, som de fleste danske virksomheder er på, og hvilke erfaringer der er gjort med dette. På denne DevoTalk vil vil præsentere key findings – herunder, hvilke udfordringer som kunderne har peget på, og som vi vil adresserer i kommende webinar-serie. 

Dette er #1 webinar i en serie af fem, som frigives i forbindelse med publiseringen af analysen 'Cloud 2020'. Få analysen gratis her

Jacob Riedel

Jacob Riedel er Project Director i Devoteam, og rådgiver om bl.a. it-infrastruktur, cloud og sourcing. Jacob har erfaring fra både kunde- og leverandørsiden, og har som rådgiver medvirket i både strategi, design og implementeringsprojekter med fokus på transformation af it-infrastruktur og it-drift.

Læs mere

Søren Helsted
Principal

Hvordan håndterer man integration af it-miljøer, når cloud er en del af løsningen

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Devoteams cloud-analyse har vist at den væsentligste udfordring for danske it-afdelinger består i at sammenbinde og integrere cloud-systemer med øvrige systemer – det være sig både andre cloud-services og on-premise legacy systemer. Tre ud af fire peger på denne udfordring som den tungeste i bevægelsen mod cloud. De tekniske muligheder er mangfoldige, så hvad skal man satse på for at undgå for stor kompleksitet, personafhængighed og ustabilitet?

På denne Devotalk gennemgås en række forskellige tilgange til en sammenhængende strategi for sammenbinding af virksomhedens systemer. Hvad der taler for og imod de forskellige tilgange opridses, for at give inspiration til, hvordan I kan skabe rette rammer og principper for fremtidige systemintegrationer. 

Dette er #2 webinar i en serie af fem, som frigives i forbindelse med publiseringen af analysen 'Cloud 2020'. Få analysen gratis her

Søren Helsted

Søren er Principal hos Devoteam Management Consulting og rådgiver Devoteams kunder inden for arkitektur og cloud. Han har arbejdet med arkitektur i 30 år, primært i forbindelse med tekniske og forretningsmæssige løsninger i globale virksomheder indenfor brancher som rumfart, telekommunikation, medicinsk udstyr, den finansielle og den offentlige sektor. Søren har desuden arbejdet som CTO, hvor fokus har været på markedsføring og salg af digitale næstegenerations teknologier og løsninger. Søren har fokus på mødet mellem forretningens behov og løsningernes robusthed.

Læs mere

Rasmus Arendal

Design Thinking i komplekse organisationer

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Principperne for Design Thinking skaber grundlag for, hvordan man kan lave gode brugervendte produkter og services. Men, hvordan navigerer man innovationsprocessen igennem minefeltet af stopklodser, der findes i større offentlige og private organisationer? Lyt med på denne DevoTalk d. 4. juni, hvor Devoteams Senior Design Thinking & Innovation konsulent Rasmus Arendal, vil give dig et overblik over udfordringerne med Design Thinking i komplekse organisationer, hvor innovationstiltag skal navigere i forhindringer såsom modstridende interne interesser, politiske beslutninger, skiftende lovgivning, udbudsregler, gamle it-systemer, kulturelle forskelle og manglende ressourcer. 

Rasmus Arendal

Rasmus er Seniorkonsulent hos Devoteam og besidder stærke rådgivningskompetencer inden for Design Thinking, servicedesign, UX-design, innovation og digital forretningsudvikling. Rasmus har tidligere været UX og Design Manager hos Wizkids, hvor han var ansvarlig for brugerfokus og innovationstiltag, på tværs af virksomhedens produkter og platforme. 

Læs mere

Flemming Ehlert
Expert Director

Hvad koster ERP?

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Hvad koster ERP? Det skal vi fortælle dig på denne DevoTalk. Vi har opsamlet benchmarks fra over 100 forskellige projekter. Så lad os præsentere dig for unikke benchmark-tal for markedet. Følgende spørgsmål vil bl.a. blive besvaret: Hvad koster det typisk i licenser? Hvad koster det at implementere? Hvor går det ofte galt med økonomien? 

Dette er #5 webinar i en serie af seks, som frigives i forbindelse med publiseringen af rapporten 'ERP 2020'. Køb rapporten her

Flemming Ehlert

Flemming er specialist i standard virksomhedssystemer, som f.eks. ERP-, HR- og PIM-systemer, og har indgående kendskab til markedet. Kompetencerne er skabt gennem mere end 25 års erfaring fra området – det meste af tiden som konsulent. Flemming rådgiver vores kunder inden for strategi og anskaffelse af virksomhedssystemer, rådgivning omkring systemvalg, udbudsgennemførelse, projektledelse, kortlægning af forretningsbehov og -processer, leverandørstyring og kontraktindgåelse. 

Læs mere

Jonas Roos
Senior Consultant

DevoTalk: Sådan får du den gode operationele beredskabsplan på plads

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

v. Frederik Helweg-Larsen, Expert Director og Kjeld Ole Nielsen, Senior Risk- and Security Adviser, Danmarks Nationalbank og Jonas Roos, Senior Consultant, onsdag d. 27. maj, kl. 10-11.

Vi har alle sammen fået afprøvet vores evne til at omstille os og håndtere den krise, som Corona sendte os ud i. Det er den slags alvorlige hændelser, som vores beredskabsplan skal kunne støtte os i at håndtere. Vi finder ikke svarene på vores problemer i den gode beredskabsplan, men vi sparer tid, får struktur og kvalitet i opgaveløsningen, og bliver mere effektive. På dette webinar gennemgår vi elementerne i en operationel beredskabsplan, enkelt og klart, så du kan anvende metoderne selv. Du får også et eksempel på hvordan et klassisk beredskabslokale indrettes – og hvordan du konverterer det til et on-line war-room – med den teknologi du har til rådighed. Endelig vil Kjeld Ole Nielsen fra Danmarks Nationalbank dele erfaringer fra digitale beredskabsøvelser uden fysisk fremmøde, som han har ledet gennemførslen af i Finansielt Sektorforum for Operationel Resiliens (FSOR). Her vil Kjeld Ole dele nogle af den læring, som er kommet ud af disse øvelser og give god råd. 

Læs mere

Igor Holas
Lead Data Scientist

Your data will lead you through the COVID-19 crisis

The webinar has been conducted. Watch the recording here

The COVID-19 crisis changed the reality for virtually all businesses - now is the time to lean on your data to manage this time of change. Join in on this DevoTalk where our Lead Data Scientist Igor Holas will show why working with company data is more important than ever. We will cover three approaches to utilize data during these uncertain times, with advice on how to get started fast and what to aim for strategically. 

Igor Holas

Igor Holas is the Lead Data Scientist at Devoteam Data Science in Denmark. He holds a PhD from the University of Texas and has worked with data and machine learning in the public and private sector, from startups and large corporations.

Læs mere

Peter Ulka
Partner

ERP og cloud

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Langt hen ad vejen er ERP i dag cloud-baseret. Få perspektiver på hvilke modeller og overvejelser, man skal gøre sig. Følgende spørgsmål vil bl.a. blive besvaret: Hvor langt er ERP-leverandørerne med deres cloud offerings? Hvorfor er ERP og cloud uigennemsigtigt? Hvordan sikrer man sig aftalemæssigt, når man køber ERP cloud? 

Dette er #3 webinar i en serie af seks, som frigives i forbindelse med publiseringen af rapporten 'ERP 2020'. Køb rapporten her

Peter Ulka

Peter partner i Devoteam. Peter har arbejdet med forretningssystemer på leverandør- og rådgiversiden i næsten 25 år, og er en af de mest erfarne ERP-rådgivere i Norden. Peter har assisteret flere hundrede private og offentlige virksomheder med strategier og anskaffelse omkring forretningssystemer.

Læs mere

Herbert Nathan
Senior Advisor

ERP markedsupdate

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Kom med på den høje klinge sammen med Herbert Nathan, og få et unikt indblik i dagens ERP-marked. Følgende spørgsmål vil bl.a. blive besvaret. Hvilke trends ser vi i markedet? Hvem er de ledende ERP-leverandører i dag? Hvad er de væsentligste forskelle på systemer og leverandører i dagens marked? 

Dette er #1 webinar i en serie af seks, som frigives i forbindelse med publiseringen af rapporten 'ERP 2020'. Køb rapporten her

Du kan også se Herbert tidligere afholdte DevoTalk: Er ERP-projekterne blevet smittet med Corona ? Se optagelsen her

Herbert Nathan

Herbert Nathan er Senior Advisor hos Devoteam og har inden for de seneste 25 år konsulteret over 400 virksomheder omkring diverse ERP-projekter, samt stået i spidsen for en række ERP implementeringsprojekter. Herbert har udgivet bøger og artikler inden for emnet af ERP-systemer og er en velkendt offentlig foredragsholder inden for feltet. Ved siden af Devoteam fungerer Herbert også som business angel, og deltager i bestyrelsesarbejde og advisory boards.

Læs mere

Ulrik Christensen
HCM Technology Lead

Employee Experience – hvordan får man praktisk succes med moderne HR-teknologi

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Større medarbejdertilfredshed og bedre “employee experience” står højt på strategi-agendaen hos mange danske virksomheder, og leverandørerne af HR-teknologi investerer væsentligt i at forbedre og udvide løsningerne, så de understøtter den bedst mulige brugeroplevelse. Men hvordan griber man det praktisk an? Hvordan får man opbakning til konkrete projekter i organisationen, og hvordan arbejder man konkret med design og implementering, så man reelt opnår den ønskede forbedring? Vi ser på de væsentligste udviklinger på løsningsområdet, og praktiske erfaringer med, hvordan man effektivt tænker employee experience ind som en integreret del af implementeringsmetoden. 

Ulrik Christensen

Ulrik har over 15 års erfaring med at designe og implementere HR-løsninger i globale organisationer, og han er drevet af mulighederne for at bruge teknologi til at skabe forretningsværdi og et godt arbejdsliv. Ulrik har praktisk erfaring med de markedsledende cloudbaserede HCM-suiter (f.eks. Workday and SAP SuccessFactors) og Employee Experience-løsninger som ServiceNow, og er vant til både at lede den tekniske implementering og de tilhørende organisatoriske forandringer, der er nødvendige for succes. 

Læs mere

Peter Nørregaard
Expert Director

Proces automatisering for viderekomne

Webinaret er afholdt. Se det lige her

v. Mikkel Kristiansen, Business Automation Lead, Peter Nørregaard, Expert Director, og Frederik Helweg-Larsen, Expert Director, tirsdag d. 12. maj kl. 10-11.

Rigtig mange virksomheder prøver i disse år kræfter med kontor-robotter og med at udbrede proces-automatisering i forretningen. Nogle lykkes med det, mens andre kæmper med en række udfordringer og barrierer. Hvad gør de der lykkes rigtigt, og hvilke faldgruber bør man søge at undgå? Det er vores erfaring, i arbejdet med at skalere og professionalisere business automation, særligt i større og komplekse miljøer, at der opstår udfordringer. Vi ser også, at de fleste af disse udfordringer og barrierer grundlæggende relaterer sig til ganske velkendte områder, men hvor der blot endnu ikke er taget højde for den nye teknologis beskaffenhed og til, hvordan den indvirker på disse områder. Når ny teknologi kolliderer med en række velkendte domæner, kalder vi det nogle gange for 'disruption' og udfordringerne med at skulle forholde sig til, hvordan robotterne påvirker områder som data, governance, arkitektur, sikkerhed, it-drift mm. videre kan uden tvivl opleves som forstyrrende. Devoteam inviterer til denne masterclass, hvor en række eksperter vil bidrage med nye perspektiver på, hvordan man kan indtænke - eller gentænke - en række af disse velkendte områder i arbejdet med at udbrede procesautomatisering. 

Arrangementet er målrettet virksomheder, der har været i gang med robotteknologi i 6 måneder eller mere, og oplever udfordringer med at få teknologien 'i spil'.

Peters fokus på dette webinar: Enterprise Arkitektur 

  • Hvordan skaber vi arkitektonisk tryghed
  • Hvordan fordeler vi balancen inden for enterprise arkitektur og RPA
  • Sådan passer robotics ind i arkitektens verdensbillede

Læs mere

Tonni Nielsen
Sikkerhedsekspert

Log Management på speed eller støbt i kviksand

Webinaret er afholdt. Se det lige her

Langt de fleste virksomheder har igennem de sidste år investeret bredt i it-teknologier som log management for at opnå compliance, visibilitet eller for at øge it-sikkerheden. Desværre har de fleste virksomheder ikke fået lagt en strategi for implementeringen eller brugen af Log Management. Ved ikke at have en klar strategi vil der blive opbygget en falsk tryghed og dermed større eller mindre mangler i indsamlingen af Logs på tværs af it-teknologier. Lad os gennemgå brugen af Log Management, der skal anses som en proaktiv foranstaltning med historiske data, enhver virksomhed burde drage fordel af. 

Se også Tonni's tidligere afholdte DevoTalk: Hjemmearbejdspladser - hvad skal der til for at imødekomme det forhøjede it-trusselsbillede? Find optagelsen her

Tonni Nielsen

Tonni Nielsen arbejder med rådgivning inden for it-sikkerhed hos Devoteam. Han har de sidste 20 år arbejdet med it inden for infrastruktur og sikkerhed hos nogle af Danmarks største virksomheder i både ind- og udland. Gennem sin erfaring har han drevet komplicerede projekter og problemstillinger, og har med succes opnået væsentlige resultater ved både at konvertere forretningsstrategier til it-løsninger, og formidle it-teknologiske løsninger for at fremme kundens position.

Læs mere

Hans Erik Autzen
Principal, Devoteam Technology Consulting

TechTalk: Opnå bedre visualisering af ServiceNow

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Lyt med på denne TechTalk, onsdag d. 6 maj, hvor vi sætter fokus på bedre visualisering af ServiceNow-data gennem portal widgets. Via kalender- og kort-widgets vil du se, hvordan I kan opnå bedre overblik og planlægningsarbejde i ServiceNow.

Se, hvordan widgets kan udvide brugeroplevelsen i ServiceNow's sagsbehandlerformularer, som traditionelt ikke bruger widgets. F.eks. hvordan en widget kan udføre en GDPR-funktion som 'glem mig'. Alle widgets er udviklet af Devoteam.

Hans Erik Autzen

Hans Erik har arbejdet med ServiceNow i over 5 år og besidder en bred arkitektonisk viden omkring ServiceNow - og ved hvad ServiceNow kan og ikke kan. Hans Erik har en baggrund som software ingeniør, og har brugt sin erfaring og ServiceNow-viden på opgaver, som ikke kunne løses via out-of-the-box processer og teknologi, heriblandt lavet specielle løsninger til service portaler. Han anvender en analytisk og systematisk tilgang for at nå de særlige mål i sine projekter, og opfylde de krav den enkelte kunde har. Han er dog ikke bange udfordre kundens krav for skabe den bedst mulige løsning og proces for kunden.

Læs mere

Marianne Stokke
Design Director, Studio Vues

Boost your collective muscles with design thinking

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

Today the experience you deliver during all contact with your customers matters. The sum of all interaction makes up the customers verdict. People want to pay for better experiences. People want to feel taken care of, valued, informed, respected and appreciated. How, differs from each audience and every business, but it needs to feel consistent? 

The smallest gests can do the trick in leaving memorable experiences. How do you make the customer experience thrive and inspire in your organization? Why should the leaders care? Why is this important right now? How can you engage and create value your whole company will feel a part of? 

In this DevoTalk Marianne, Design Director in Norwegian Design studio, Studio Vues, shares some highlights in how design thinking is key to enlighten your management, create engaged employees and happy customers. 

Marianne Stokke

Marianne Stokke is a Design Director in Studio Vues, a trending Norwegian design studio. She has worked with digital innovation and service design helping big international clients improve their business through design for more than two decades. Marianne is highly skilled in leading diverse groups in finding ways to make change together.

Læs mere

Hans Lindeman
Senior Advisor

How COVID-19 will change the way we organize IT in the future

Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

We recognize that one of the effects of the Corona crisis will be that more and more businesses will transition increasing amounts of their data, applications and business elements to cloud solutions as they look for cost efficiencies, greater flexibility and reliability. One relevant question associated with this shift, is how this will change the way we organize IT functions of businesses in the future. This is what Hans Lindeman and our french colleague Fabrice Neiman will discuss in this Devotalk. Fabrice is a senior specialist within IT operating models, and has led the transformation of IT functions within a number of large French and international organizations. During the presentation Fabrice and Hans will also present different cases, to inspire our listeners to action. 

Du kan også lytte til Hans tidligere afholdte DevoTalks: 

Vores virtuelle muligheder. Find optagelsen her

Will Corona support or detract the sustainability agenda? Find optagelsen her

    Hans Lindeman

    Hans er en rutineret virksomhedsleder og konsulent med erfaring med at drive vedvarende forbedringer i både små og globale industrier, samt i at lede organisatoriske enheder med forskellige kulturelle baggrunde. De sidste 25 år har Hans brugt på at få omfattende erfaring inden for ledelsesrådgivning på globalt niveau. Som konsulent har Hans mere end 20 års erfaring med at hjælpe kunder inden for forskellige sektorer og industrier og har sikret betydelige bestående bundlinjeforbedringer til sine klienter. Han har suppleret sin omfattende erfaring med at udvikle og levere operationelle turnarounds og rådgivning på bestyrelses og C-level ved at lede organisationer, der hjælper byer, kommuner og offentligt fokuserede organisationer, der bruger IoT, Big Data og teknologi, til at tackle udfordringer inden for urbanisering og ressourceforbrug. I nyere tid har dette inkluderet etablering og ledelse af konsulentteams, der hjælper klienter med at styre deres operationelle arbejde for at nå de standarder, der er opstillet af FN's SDG'er. Ledelse af konsulenthuse i internationale sammenhænge har givet Hans erfaring med at sammensætte partnerskaber og samarbejdsrelationer med klienter, leverandører og underleverandører over hele kloden. Han er en kulturelt mangfoldig leder, som har arbejdet og boet i 8 forskellige lande, men bibeholdt sin nordiske profil. 

    Læs mere

    Fabrice Neiman
    Associate Partner, Devoteam, Frankrig

    How COVID-19 will change the way we organize IT in the future

    Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

    We recognize that one of the effects of the Corona crisis will be that more and more businesses will transition increasing amounts of their data, applications and business elements to cloud solutions as they look for cost efficiencies, greater flexibility and reliability. One relevant question associated with this shift, is how this will change the way we organize IT functions of businesses in the future. This is what Hans Lindeman and our french colleague Fabrice Neiman will discuss in this Devotalk. Fabrice is a senior specialist within IT operating models, and has led the transformation of IT functions within a number of large French and international organizations. During the presentation Fabrice and Hans will also present different cases, to inspire our listeners to action.

    Fabrice Neiman

    Fabrice recently joined Devoteam Management Consulting as an Associate Partner in the CIO advisory practice to strengthen its positioning in the areas of IT strategy, Financial performance / FinOps and Green IT. Fabrice have over twenty years of consulting experience, and is specialised in digital transformation, operational strategy,  business model, business plan, governance,  project risk assessment and project management among others. 

    Læs mere

    Christina Biangslev
    Principal

    Service Management Insight - arbejder jeres KPI'er for jer eller mod jer?

    Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

    Devoteam har undersøgt, hvor gode offentlige og private virksomheder i Danmark er til at drive de rigtige forandringer og resultater inden for IT Service Management. Er der en rød tråd i målingen fra strategi til servicedesk? Få indsigt og staldtips gennem Devoteams nye Insight. 

    Du kan hente rapporten gratis lige her

    Christina Biangslev

    Christina er Principal hos Devoteam Management Consulting og har over 20 års erfaring inden for it-strategi, projektledelse, it-udvikling og forretningsudrulning. Derudover er hun specialist inden for IT Service Management, CRM, Mobility og IT Governance.

    Læs mere

    Søren Nielsen
    Managing Partner

    Hvordan kan vi bruge dataanalyser til at forudsige udviklingen af COVID-19?

    Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

    Lyt med på denne første DevoTalk, hvor vores Managing Partner, Søren Nielsen, dykker ned i, hvordan vi kan bruge dataanalyser til at forudsige udviklingen af COVID-19. Søren vil også komme ind på, hvad tiden betyder, når vi befinder os i en eksponentiel udvikling.  Med udgangspunkt i artiklen "Coronavirus: Why You Must Act Now" af Tomas Pueyo, vil Søren gennemgå, hvad vi står over for, og han vil eksemplificere, hvad det betyder for Danmark. 

    Søren Nielsen

    Søren er Managing Partner i Devoteam og har været  27 år i it-branchen (og i Devoteam). Søren har også en international rolle, som medlem af ledelsen i Devoteam Group. Søren er herudover også bestyrelsesformand for Managementrådgiverne under Dansk industri.

    Læs mere

    Per Eeg
    Senior Partner

    Omkostningsreduktion og optimering under/efter Corona-krisen

    Webinaret er aholdt. Du kan se det lige her

    Mange virksomheder har under og efter krisen et behov for at reducere omkostninger og samtidig trimme organisationen, så den er bedst muligt forberedt på at overleve i en stadigt hårdere konkurrence. Heldigvis kan de to ting - omkostningsreduktion og optimering - godt gå hånd i hånd. Det forudsætter, at man gør det intelligent, i stedet for blot at reducere alle budgetter med 10-15 pct. På denne DevoTalk gennemgår vi tips og tricks til at trimme sin organisation med fokus på digitalisering, teknologi og ledelse, så virksomhederne kommer styrket ud af krisen.

    Du kan også lytte til Pers tidligere afholdte DevoTalk: Hvad stiller denne COVID-tid af krav til os som ledere?  Find optagelsen her

    Per Eeg

    Per er senior partner og viceadm. partner i Devoteam med ansvaret for Devoteams aktiviteter i den offentlige sektor. Per har en baggrund fra Finansministeret, og som leder i KL og i IT- og Telestyrelsen. Per rådgiver om digitaliseringsstrategier og om, hvordan organisationer kan skabe værdi af data, nye teknologier og nye samfundsmæssige trends.

      Læs mere

      Michael Madvig
      Business Director

      Det er nu, du kan indføre den governance, du har ønsket dig - sådan bruger du krisetilstand til at få folk med ombord


      Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

      Informationshåndtering er vigtig for organisationens vidensdeling, effektivitet, kvalitet og compliance. Derfor er det vigtigt, at medarbejdere ikke bare gør, som de selv finder smartest, men at man følger fælles retningslinier og procedurer for produktion, lagring og deling af information i virksomheden.

      Lige nu er alle medarbejdere sendt hjem. De arbejder nu alene, og spørger ikke på samme måde som på arbejdspladsen kollegaen til råds, når de skal finde og anvende information.

      I starten er det dejligt med frie rammer. Men om lidt rammer usikkerheden. Får jeg det hele med? Hvem er det nu, der ved noget om dette her? Hvor finder jeg det, vi tidligere har lavet? Risikerer jeg, at dette her bliver lækket til uvedkommende?

      Pludselig føler medarbejderne sig som lonely rider i cowboyland... og så efterspørger de den governance vedrørende informationshåndtering, som det har været svært at få ørenlyd for tidligere.

      - Lyt med, når Michael fortæller om forskellen ved at indføre governance ad den klassiske vej og ad krisevejen. Klassisk kontra krise. For man må aldrig lade en krise gå til spilde. 

      Michael Madvig

      Michael er Business Director i Devoteam med ansvaret for vores Information Management aktiviteter. Michael har en baggrund med 20 år som leverandør af løsninger til den private- og - især - offentlige sektor. De seneste 12-15 år mest af alt inden for Content- og Information Management. Michael rådgiver kunderne om strategi og løsningsvalg på ECM-området og om styring af projekter og leverandører.

      Læs mere

      Mette Refsgaard
      Ekspert i Change Management

      Kunsten at facilitere online workshops

      Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

      Der er for alvor kommet i gang i online møder og -workshops i disse Coronatider. Men hvordan får man skabt engagerende og produktive online workshops? I denne DevoTalk ser vi på kunsten at facilitere online workshops. Hvad kan man tage med fra facilitering af fysiske workshops til online workshops? Hvilke nye muligheder er der i online facilitering?


      Du kan også lytte til Mette tidligere afholdte DevoTalk: Vores virtuelle samarbejdeFind optagelsen her

      Mette Refsgaard

      Mette Refsgaard arbejder med forandringsledelse og læring hos Devoteam. Hun har i størstedelen af hendes karriere arbejdet i virtuelle team - både på international- og national plan. Mette Refsgaard har 20 års erfaring med forandringsledelse inden for digitaliseringsprojekter, kompetenceudvikling og HR området. Mette er cand.merc HRM fra Copenhagen Business School og har erfaring fra bl.a. PWC, The Coca-Cola Company, Carlsberg, Domea.dk, Dansk Flygtningehjælp, DSB, Novo Nordisk og en række offentlige organisationer. På denne DevoTalk vil hun dele ud af praktiske erfaringer med at arbejde virtuelt.  



      Læs mere

      Daniel Lux
      CEO og Co-founder, Seluxit

      Lyndigitalisering – hvordan kommer du i angrebsmode?

      Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

      Anvend Corona-krisen til at sætte ekstra fart på jeres digitaliseringsinitiativer! Det kan hjælpe jer på den korte bane, og gøre jer konkurrencedygtige på den lange. Lyt med og få inspiration til, hvordan du kan få prioriteret de rette indsatsområder samt blive inspireret med konkrete eksempler på initiativer, som du kan starte op i morgen. 

      Lyt med, når Torben Storgaard, Partner hos Devoteam Management Consulting, har inviteret Daniel Lux fra Seluxit i ’studiet’. Sammen vil de to give konkrete eksempler. 

      Daniel Lux

      Daniel Lux er CEO hos Seluxit, og besidder en vidtstrakt teknisk ekspertise, herunder end-to-end ekpertise inden for IoT. Daniel er involveret i high-level IoT anliggender såsom sikkerhedspolicer, og interoperalitet mellem devices, og er bl.a. medlem af 'The IoT Counsil' og 'The IoT Directorate'. 

      Læs mere

      Troels Astrup
      Business Director

      På den anden side af COVID-19 – hvordan gør vi os klar, og hvad bliver ”The New Normal”?

      Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

      Mange organisationer og virksomheder har i disse dage travlt med, at håndtere de afledte effekter af COVID-19. De fleste af os rundt omkring i verden har måtte revurdere vores daglige liv. Virksomheder og organisationer har efter bedste evne forsøgt at tilpasse sig den nye virkelighed. Enkelte virksomheder har formået hurtigt at ændre deres forretningsmodel, mens mange har været ekstra udfordret. Ingen tvivl om, at de virksomheder og organisationer, hvor teknologi og teknologiske kompetencer er en central del af DNA’et og forretningsmodellen, har haft lettere ved at omstille sig end de mere analoge organisationer. Hvad enten du tilhører den ene eller anden gruppe, så glæder de fleste sig til at vende tilbage til en normal situation igen. Men kan vi forvente, at alt igen bliver, som det plejer, eller skal vi til at forholde os til ”The New Normal”? 

      På denne DevoTalk vil vi sætte fokus på dels, hvorledes vi allerede nu bør planlægge tilbagesendelsen til verden efter COVID-19, samt give et bud på, hvorledes COVID-19 sandsynligvis vil ændre på, hvordan nogle virksomheder vil drive deres forretninger fremadrettet. 

      Du kan også lytte til Troels tidligere afholdte DevoTalk: Digital modenhed - hvorfor er der organisationer, der har bedre succes med udnyttelse af teknologi end andre? Find optagelsen her.

      Troels Astrup

      Troels Astrup brænder for den digitale agenda og specielt for at hjælpe organisationer med strategisk og operationelt med at udvikle den digitale muskel i virksomheder og organisationer til at kontinuerligt at agere i den digitale verden. En verden, der konstant er i forandring, og hvor kravet til organisationers konstante forandring er det nye normale.

      Læs mere

      Maiken H. Braarud
      Design Director, Studio Vues

      A brief introduction to lean innovation

      Webinaret er afholdt. Se det lige her

      When developing new services and products, we navigate in landscapes of great uncertainty: Who is the customer? Which problem are we solving for the customer? Will our solution solve the customer´s problem? How much is the customer willing to pay for the solution? 

      In this landscape of uncertainty we tend to base our decisions on assumptions. This is a natural human inclination, but if we don’t test the validity of these assumptions early, we risk that our innovations will fail in the market, and that we end up having spent our time and budgets on something that nobody needs or wants to pay for. Lean innovation provides processes and tools to test important assumptions early, and systematically use the learning from the tests to gradually move from assuming to knowing. Lean innovation stresses the need to base our decisions on facts and real data from the market.

      Note: Except for the constant focus on identifying flaws early and delivering value, lean innovation doesn’t have much in common with management lean management (Toyota Production Systems).

      Join in on this DevoTalk where we have invited an expert from the leading Service Design studio in Norway to present. 

      Maiken H. Braarud

      Maiken H. Braarud is a Design Director in Studio Vues. Maiken is passionate about creating services, processes and strategies that deliver proven value. Combining lean innovation and design thinking, she bridges experimentation and data with design practices to ensure that her clients both reach their business goals and deliver customer value. She has 16 years of experience, and has worked with companies like FINN.no, Schibsted, Hafslund, Vipps, Egmont Publishing and Statkraft.

      Læs mere

      Pernille Stege Geil
      Expert Director

      Corona-krise? Der er guld gemt i jeres kontrakter

      Webinaret er afholdt. Du kan se det lige her

      De fleste organisationer bliver udfordret økonomisk under den nuværende krise. Så dét er en god anledning til at gennemgå sin kontraktportefølje. Erfaringen er nemlig, at der gemmer sig guld i kontrakterne. Det er der mange eksempler på. Mange organisationer har kontrakter med ydelser de ikke længere har brug for - i hvert fald ikke under den nuværende krise. Mange organisationer får ikke fulgt tilstrækkeligt op på, om de får alle de nødvendige leverancer i den nødvendige kvalitet. Og når man ser på tværs af sin kontraktportefølje, opdager mange, at de bestiller overlappende ydelser. Lyt med her, og find ud af, hvor guldet typisk ligger. Hør også lidt om, hvad det kræver af jeres organisation. 

      Pernille Stege Geil

      Pernille har specialiseret sig i Contract Management med fokus på IT. Hun  har arbejdet med Contract Management samt udbud og anskaffelser både på leverandør- og kundesiden i mere end 10 år. Ud over undervisningen arbejder Pernille på Contract Management-projekter hos primært offentlige kunder. Hun assisterer med definering af rollen, implementering i organisationen, modning, udvikling af koncepter og drejebøger og konkret udførelse af Contract Management.

      Læs mere